«ویکی مهدویت» همزمان با عید غدیر رونمایی می‌شود


مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه با...
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه با اعلام رونمایی از ویکی مهدویت همزمان با عید غدیر، گفت: مهدی (عج) از منظر قرآن، مهدی (عج) از منظر احادیث، مهدی (عج) در نگاه اهل سنت ازجمله مداخل این دانشنامه مجازی است.

«علی طاعتی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اعلام رونمایی از سایت «ویکی مهدویت» همزمان با عید سعید غدیر، اظهار کرد: این سایت به عنوان دانشنامه ای مهدوی در بستر فضای مجازی به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم طراحی و راه اندازی شده است و همزمان با عید غدیر رونمایی می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه با بیان اینکه در ویکی مهدویت مباحث تخصصی بارگذاری شده است، گفت: مهدی (عج) از منظر قرآن، مهدی (عج) از منظر احادیث، مهدی (عج) در نگاه اهل سنت، کتاب شناسی مهدویت، سبک زندگی مهدوی، احادیث مهدویت، آشنایی با فِرَق و ... ازجمله مداخل ویکی مهدویت است که البته بتدریج و در آینده به این مداخل افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست و آغاز به کار ویکی مهدویت، حدود 50 موضوع و مدخل به زبان فارسی، نزدیک به 30 مدخل به زبان عربی و 10 مدخل به زبان انگلیسی بارگذاری شده است. بتدریج مداخل فارسی به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه و بارگذاری می شود.

طاعتی با بیان اینکه ویکی مهدویت همچون ویکی فقه و ویکی شیعه به روزرسانی می شود، ابراز کرد: بخش محتوایی ویکی مهدویت توسط گروه 12 نفره متشکل از کارشناسان ارشد مرکز تخصصی مدویت حوزه علمیه قم تامین شده و بخش فنی و طراحی سایت را نیز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خوزستان شهرستان امیدیه انجام داده است.

وی ادامه داد: تقریباً از شش ماه گذشته بحث های ابتدایی کار ویکی مهدویت کلید خورد و تفاهم نامه منعقد و مداخل تعریف شد و کار گردآوری در گروه محققان و نیز طراحی سایت کلید خورد که نهایتا در عید غدیر به نشانی https://wikimahdaviat.ir/fa/ رونمایی می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه افزود: مراسم رونمایی از ویکی مهدویت با حضور مجازی حجج اسلام کلباسی و یوسفیان، رئیس و معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و نیز نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مدیران استانی برگزار و از شبکه استانی پخش می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان امیدیه دو سال قبل تیز سایت «المرتجی» را در موضوع مباحث مهدویت به زبان انگلیسی و عربی راه اندازی کرده است که میزان مراجعه و استقبال از آن بالا بوده و عمدتا از عربستان و حاشیه خلیج فارس بیشتر بازدید و مخاطب دارد. گروه عربی این سایت و نیز بخش عربی ویکی مهدویت با مدیریت حجت الاسلام نصرالله شریبی فعال است.

پایان پیام/9
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته