80 درصد ظرفیت بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد در اختیار بیماران‌کرونایی است


80 درصد ظرفیت بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد در اختیار بیماران‌کرونایی است

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: در موج پنجم بحران کرونا که درگیر ویروس دلتا هستیم این بیمارستان در وضعیت بحرانی قرار دارد و از مجموع 300 تخت این مرکز درمانی 231 تخت آن درگیر کرونا شده است که معادل 80 درصد ظرفیت تختهای این بیمارستان است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر سیدمحمد موسوی افزود: در موج پنجم کرونا افزایش چشمگیر مبتلاها و بستری‌ها را شاهد هستیم و خطرات ویروس دلتا به مراتب بیشتر از گونه‌های قبلی است و باید مراقب بود تا با کوچکترین غفلت و بی‌توجهی برای خود و اطرافیانمان ایجاد مشکل نکنیم.

وی با بیان این که در روزهای اخیر اورژانس‌های تمامی بیمارستان‌ها از جمله این مرکز درمانی با حجم ۲ برابری بیمار روبه‌رو شده‌اند ادامه داد: بیشترین گروه بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در موج پنجم بحران کرونا، گروه سنی بالای ۵۰ سال هستند و متاسفانه میزان فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس دلتا هم افزایش داشته است.

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: تخت‌های این بیمارستان از حضور پرتعداد بیماران کرونایی اشباع شده و سختی کار مدافعان سلامت هم که بیش از ۱۸ ماه است که به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند چند برابر شده است.

دکتر موسوی افزود: نیروهای کادر درمان به‌واقع خسته‌اند و اکثر آنها مبتلا به کرونا شده‌اند و همین امر بر سختی کار نیروهای فعال در بخش‌های کرونایی که باید جای خالی همکاران مبتلایشان را با شیفت‌های اضافه پر کنند چند برابر می‌افزاید.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها کسانی هستند که به سفرهای تابستانی رفته اند و یا در تجمع‌ها، دورهمی‌ها و مجالس شادی و غم حاضر بوده اند از این رو از مردم در این شرایط بسیار سخت می‌خواهیم که از هرگونه تجمع و دورهمی و همچنین سفر به مشهد خودداری کنند و در این شرایط بحرانی مجالس برپا نکنند.

او تاکید کرد: بی‌شک کرونا مهار شدنی است و می‌توان بر این ویروس منحوس غلبه کرد به شرط آن که مردم همکاری شایسته‌ای با مدافعان سلامت داشته باشند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به روزی بیش از ۶۶۰ نفر در روز افزایش یافته است.

هم اکنون ۲۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، یک شهرستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستانها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۹۳ هزار و ۸۶ تن را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.

همچنین چهار میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۰۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۳۵ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۸۷ تن را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۶ میلیون و ۳۰۱ هزار ۷۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۱ هزار و ۸۷۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟