ایثار مدافعان سلامت همتراز رزمندگان دفاع مقدس است


ایثار مدافعان سلامت همتراز رزمندگان دفاع مقدس است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ایثار و رشادت مدافعان سلامت در مواجهه با کرونا به مثابه جلوه های ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، رشید حیدری‌مقدم روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با ادای احترام به روح شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: تلاش، مجاهدت و ایثارگری‌های فرزندان ایران در حوزه سلامت از جنگ تحمیلی سخت‌تر است.

وی اضافه کرد: جسارت و شجاعت کادر بهداشت و درمان کمتر از دفاع مقدس نیست چراکه کارکنان حوزه سلامت همه در جبهه مقابله با کرونا جنگیدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هر ملتی برای دستیابی به اقتدار و کرامت باید از سرمایه‌های بزرگ خود هزینه کند افزود: امنیت و آسایش کشور مرهون خون شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم است.

حیدری مقدم با یادآوری خاطراتی از ایثارگریهای دوران دفاع مقدس و سازندگی، گفت: بهترین فرزندان ‌کشور در راه اقتدار، حیثیت و ناموس کشور فدا شدند و هم‌اکنون نیز فرزندان ایران با اقتدار از این کشور دفاع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگری کادر سلامت نیز به برکت خون شهدای دفاع مقدس است، افزود: خون شهدا به بالندگی کشور کمک می‌کند و همه مردم قداست خون شهدا را درک می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: ملت ایران مدیون شهدا هستند و برگزاری این جلسه ها ضمن احیای قلب و روح شرکت‌کنندگان تلنگری است که قدردان فضای امنیت فراهم شده توسط شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعید کاظمی با بیان اینکه امیر المومنین علی (ع) در فرازهای مختلف نهج البلاغه آرزوی شهادت کردند افزود: رسیدن به مقام شهادت نیاز به همسفرانی امین در این راه است همچنین خانواده شهدا دارای قداست بوده و رنج آنها به اجرشان می افزاید.

همدان دارای ۱۴ شهید مدافع حرم و ۲ شهیده مدافع سلامت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان