اکنون زمان کمک ما به ایران است؛ لزوم همراهی مردم و مسئولان برای عبور از موج سهمگین پنجم!


اکنون زمان کمک ما به ایران است؛ لزوم همراهی مردم و مسئولان برای عبور از موج سهمگین پنجم!

2 روز است که هشتگی عمدتا با محوریت آقایان و خانم های سلبریتی در فضای مجازی با عنوان Help iran# به راه افتاده که تا حدی جای تعجب هم دارد، این بزرگواران مشخص نیست که در مقطع فعلی دقیقا انتظار چه نوع کمکی دارند، به فرض اینکه همین امروز همه مردم ایران با هم واکسینه شوند باز هم حداقل برای عبور از موج سهمگین فعلی نیاز به همراهی و همدلی همه اقشار دارد.

نواندیش- رضا امیری: 2 روز است که هشتگی عمدتا با محوریت آقایان و خانم های سلبریتی در فضای مجازی با عنوان Help iran# به راه افتاده که تا حدی جای تعجب هم دارد، این بزرگواران مشخص نیست که در مقطع فعلی دقیقا انتظار چه نوع کمکی دارند، به فرض اینکه همین امروز همه مردم ایران با هم واکسینه شوند باز هم حداقل برای عبور از موج سهمگین فعلی نیاز به همراهی و همدلی همه اقشار دارد.

فضای مجازی در کشور ما تا حد بسیاری تبدیل به محلی برای نمایش یا به اصطلاح همان شوآف شده است، تا جایی که این عزیزان هشتگ کمک به ایران را می زنند، اما دریغ از آنکه خودشان کوچکترین کمکی کنند و حتی بعد از هشتگ زدن با پوشیدن لباس پلوخوری عزم مهمانی و سفر می کنند.

متاسفانه آخرین باری که اعلام تعطیلی شد نه مسئولان عزمی برای کنترل داشتند و نه مردم همراهی از خود نشان دادند، حالا اما شرایط متفاوت است اکنون زمان کمک به ایران از سوی تک تک ما است، همه خسته ایم و همه هم می دانیم که در زمینه واکسیناسیون ضعف هایی وجود داشته اما حالا که هرچند دیر این روند سرعت خوبی به خود گرفته باید ما نیز در مقطع فعلی از خودمان همراهی نشان دهیم چرا که خود این تعطیلی ها در صورت عدم رعایت و اجرای دقیق می تواند عاملی برای شیوع بیشتر بیماری شوند. ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که کشور از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مرداد تعطیل است

طبق تصمیم جدید ستاد کرونا همچنین قرار است ممنوعیت تردد از فردا ۲۴ مرداد ساعت ۱۲ ظهر اعمال شود و تا نیمه شب جمعه پنج شهریور ادامه پیدا کند. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «بر اساس این تصمیم تمام مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده، لغو می‌شود.»

آقای رئیسی تاکید کرد که جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و … تردد دیگری نباید صورت گیرد. وی افزود: «این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود.»


وی درباره تعطیلی ۲۵ تا ۳۰ مرداد گفت که این تعطیلی شامل اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز اصناف ضروری می‌شود. وی افزود: «در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت.»

با توجه به تعطیلی رسمی روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد این تعطیلی تنها سه روز و شامل روزهای دوشنبه ۲۵ مرداد، سه‌شنبه ۲۶ مرداد و شنبه ۳۰ مرداد است.

رییسی همچنین درباره جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت: رییس جمهور تاکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به شدت و قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عزاداری محرم و برگزاری مراسم نیز گفت: «عزاداری در فضای بسته ممنوع است و حرکت دسته‌ها را نخواهیم داشت.»


سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران دو هفته پیش در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار تعطیلی دو هفته‌ای کشور به دلیل وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در ایران با کمک نیروهای نظامی و انتظامی شده بود. آقای خامنه‌ای دستور بررسی پیشنهاد را داده بود اما در نهایت تعطیلی دو هفته‌ای رای نیاورد.

ایران که گرفتار موج پنجم کرونا است، در یک هفته اخیر طبق آمارهای رسمی بیش از ۵۰۰ مورد فوتی روزانه را گزارش کرده است.

ورودی و خروجی تهران تا ۵ شهریور بسته است


عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار تهران نیز اعلام کرد ورودی و خروجی پایتخت از فردا ظهر تا پنج شهریور بسته است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «این مصوبه برای ما لازم‌الاجراست و بر همین اساس هیچگونه مجوزی از فردا صادر نخواهد شد.» وی از مردم خواست تا برای دریافت مجوز به محل فرمانداری مراجعه نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل