اولین فیلم وقایع جنگ داخلی سوریه در روسیه اکران می شود


اولین فیلم وقایع جنگ داخلی سوریه در روسیه اکران می شود

مسکو - ایرنا - اولین فیلم وقایع جنگ داخلی سوریه به یاد «اولگ پیشکوف» خلبان نظامی روس که در جنگ سوریه در سال 2015 کشته شد و همچنین نجات کنستانتین موراختین دیگر خلبانی که نجات یافت در مسکو اکران خواهد شد.

به گزارش ایرنا از مسکو در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر)، روسیه میزبان اولین فیلم اختصاصی به وقایع جنگ داخلی در سوریه می شود. این فیلم به یاد خلبان نظامی اولگ پیشکوف و نجات کنستانتین موراختین دیگر خلبان که در سال ۲۰۱۵ هواپیمایشان توسط اف ۱۶ ترکیه سرنگون شد، ساخته شده است .

«اینسا یورچنکو» تهیه کننده این فیلم روز جمعه با بیان اینکه این اولین فیلم درباره عملیات گروه نظامی روسیه در سوریه است، اظهار داشت: این فیلم به این خاطر اهمیت دارد که مستقیماً در سوریه، در کشوری که در آن درگیری ها در حال وقوع بود، فیلمبرداری شده است.

به گفته وی، این فیلم دارای سه بخش اصلی است، یکی شخصیت خلبان فوت شده را نشان می دهد، دومی کمک خلبان بازمانده و بخش سوم به تصویری جمعی از افسران و سربازان نیروهای ویژه که عملیات نجات را انجام داده اند تبدیل می شود.

اینسا یورچنکو تصریح کرد که این فیلم بازنویسی اتوبیوگرافی (خودزندگی‌نامه) رویدادها نیست، اما تمام جزئیات فاجعه با حداکثر دقت تهیه شده است.

در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ در ساعت ۹:۲۴ دو جنگنده گشت زن اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه که مدعی بودند جنگنده روسی قصد حمله به مواضع ترکمن‌های سوریه را دارد، آن را مورد هدف قرار داده‌ و سرنگون کردند.

ترکیه مدعی شد که این جنگنده وارد حریم هوایی کشورش شده و از طرف دیگر روسیه تأکید کرد که جنگنده اش وارد حریم هوایی ترکیه نشده‌است. دو خلبان این جنگنده قبل از اصابت موشک موفق به خروج از هواپیما شدند. یکی از این خلبان‌ها توسط تیمی از نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان و کماندوهای ارتش سوریه، تحت فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس ایران) نجات یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری