شب‌نشینی مدیرکل زندان‌های استان تهران در قزلحصار


شب‌نشینی مدیرکل زندان‌های استان تهران در قزلحصار

تهران – ایرنا – مدیرکل زندان‌های استان تهران با مراجعه به ندامتگاه قزلحصار در شب‌نشینی با زندانیان، مشکلات آن‌ها که اغلب به پرونده‌های قضایی مربوط می‌شد را بررسی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل زندان‌های استان تهران، علی رستمی در این شب‌نشینی که تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید، اظهارداشت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان زندان‌ها، تلاش می‌کنیم با حضور در جمع مددجویان، ضمن گفت وگوی دوستانه و شنیدن درد دل‌های آنان، مشکلاتشان را تا حد توان حل کنیم.

وی افزود: گاهی مددجو فقط کسی را می‌خواهد که به حرفهایش گوش دهد. ممکن است همیشه حرف از مشکلات هم نباشد، شاید بخواهد در مورد مسائل روز جامعه صحبت کنیم؛ این شب‌نشینی‌ها فرصت گفت وگوی خلاقانه را به مددجویان می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران از بخش‌های مختلف ندامتگاه نیز بازدید کرد و دستورات لازم برای ارتقای خدمات رفاهی و بهداشتی مددجویان صادر شد.

بنا به این گزارش، رستمی همراه مهدی محمدی معاون اداری مالی، علی اسماعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت و اشکان کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار با حضور در منزل دو زندانی و سرکشی خانواده‌های نیازمندشان ضمن اهدای کارت هدیه و بسته معیشتی، مشکلات آنان را بررسی کردند و مقرر شد برای فرزندان دانش آموز این دو خانواده تبلت و لوازم خانگی اعطا شود.

رستمی در این دیدار اظهارداشت: در ماه‌های اخیر به خاطر تحریم‌ها و عواقب ناشی از کرونا، خانواده‌های برخی از زندانیان دچار مشکلات عدیده اقتصادی شده‌اند بنابراین بر اساس تأکید رئیس سازمان زندان‌ها، تلاش این است با سرکشی به منزل زندانیان، تا حدی یاری‌رسان آنها باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی و بحران کرونا که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های زندانیانی که نان‌آور و سرپرستشان در زندان به سر می‌برد، با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، اهدای کمک‌های مومنانه می‌تواند گوشه‌ای از آلام آنان را رفع کند.

رستمی افزود: کمک به نیازمندان یکی از مهمترین آموزه های دین اسلام و بسیار مورد تاکید است و چه خوب که در شب‌های ماه محرم به یاری نیازمندان برویم و بهترین زمانی که انسان می‌تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی مانند حبس، مشکلاتی برای خانواده هایشان به وجود آورده است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران اضافه کرد: برخی از این افراد، خانواده‌های آبرومندی هستند و به گونه‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد افراد بی‌نیازی هستند و در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند باید حفظ شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز شد