2 گزینه نهایی شهرداری اصفهان برنامه‌های خود را ارائه کردند


اصفهان- ایرنا- روند انتخاب شهردار اصفهان پس از حدود یک ماه  با ارائه...
اصفهان- ایرنا- روند انتخاب شهردار اصفهان پس از حدود یک ماه با ارائه برنامه‌های گزینه‌های نهایی انتخاب این سمت به روزهای پایانی خود رسید و کلیددار کلانشهر اصفهان از بین این 2 گزینه انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روند بررسی شهردار آینده اصفهان در پنج هفته گذشته پس از مشخص شدن اعضای شورای شهر و انتشار فراخوان مردمی با عنوان "شهردار من کیست؟ " از سوی مجمع نیروهای انقلاب در فضای مجازی که در آن ویژگی شهردار، مدیران و افراد منتخب در سامانه ای اعلام شد تا هر شهروند، مدیران برتر را برای تصدی شهرداری اصفهان معرفی کند.

پس بررسی ویژگی و شاخص‌های مردمی در باره انتخاب شهردار اولویت‌ها مشخص شد و از این طریق تعداد یکهزارو ۲۰۱ پیشنهاد مشتمل بر نام یکهزارو ۵۶ نفر احصا و سپس منتخبان وارد فرایند بررسی پیش گزینه‌های تصدی جایگاه شهرداری شهر اصفهان شدند.

البته نیمی از گزینه‌های دریافتی، حداقل‌های قانونی مورد نیاز برای احراز جایگاه شهرداری را دارا نبودند و در همین راستا اسامی ۷۰ نفر نیز بصورت منحصر بفرد از بین پیشنهادهای رسیده وارد فرایند انتخاب شهردار توسط شورای ششم شهر شد.

با تلاش اعضای شورای شهر اصفهان در ۱۰ روز گذشته پنج گزینه نهایی محمدعلی احمدی، علیرضا صلواتی، علیرضا قاری قرآن، علی قاسم‌زاده و رضا مختاری که بر اساس شاخص های مورد نظر مردم و نخبگان و مفاد قانونی برای انتخاب شهردار اصفهان تعیین شدند.

اعضای این شورا در نهایت از بین پنج نامزد تصدی شهرداری اصفهان، بر روی ۲ گزینه نهایی محمدعلی احمدی و علی قاسم‌زاده به جمع بندی و توافق رسیدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان روز دوشنبه هفته جاری به خبرنگاران گفته بود که از بین پنج نامزد تصدی شهرداری اصفهان، اعضای این شورا در نهایت بر روی ۲ گزینه نهایی به جمع بندی و توافق رسیدند.

علی صالحی افزود: پس از بررسی انجام گرفته و با توجه به شاخص‌ها و مراحل قبلی فرایند انتخاب شهردار اصفهان و انتشار سوابق و برنامه‌های پنج نامزد، امروز اعضای شورای شهر اصفهان محمد علی احمدی و علی قاسم زاده را به عنوان ۲ گزینه نهایی مشخص کردند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی مدیرعامل پیشین شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه است که در پیشینه کاری خود ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان را دارد.

همچنین علی قاسم زاده نیز رییس پیشین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است که دارای سابقه تدریس در دانشگاه و فعالیت‌های فرهنگی است.

اکنون علیرضا بوژمهرانی سرپرستی شهرداری اصفهان را عهده دار است.

2 گزینه نهایی شهرداری اصفهان برنامه‌های خود را ارائه کردند

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان گفت:برنامه راهبردی ۱۴۰۵ حاصل تلاش نخبگان و کارشناسان و اصلی‌ترین برنامه شهرداری برای چهارسال آینده و جمعیت یک میلیون و ۹۶۵ هزار نفر این شهر و ۳۰ درصد جمعیت استان برنامه ریزی شده است.

محمد علی احمدی روز چهارشنبه در جلسه اعضای شورای ششم شهر به ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری پرداخت و از سوی دیگر، قرار است اعضای شورا برای انتخاب شهردار رای گیری کنند.

وی که به‌دلیل بیماری از طریق ارتباط تصویری در جلسه شورای شهر اصفهان شرکت کرد، خطاب به اعضای این شورا افزود: برای اجرای برنامه ۱۴۰۵ باید نیازها و شهر و شهروندان را در نظر بگیرم تا اعتماد و امید مردم افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: تحریم، بی تدبیری، ناکارآمدی‌ و بی توجهی‌ها به مشکلات مردم در سال‌های گذشته، مسائل شهروندان اصفهانی را روز افزون کرده است.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید اعتماد و امید مردم را با کار و تلاش و خدمات رسانی درست، صادقانه و بی منت افزایش دهیم و عوامل بی اعتمادی شهروندان را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: شهرداری اصفهان از نیروهای انسانی توانمند و پاکدستی برخوردار است و تلاش‌های پرسنل شهرداری در راستای افزایش اعتماد شهروندان بسیار موثر است.

احمدی یادآور شد: جوانان و کارشناسان مدیریت شهری اصفهان از اینکه تا کنون در این سیستم دیده نشده اند گلایه مند هستند و باید در این دوره بهره گیری از نیروهای کارآمد شهرداری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: خدمات شهرداری اصفهان در گذشته مورد ارزیابی مردم قرار نمی‌گرفته است که باید در ادامه کار بیش از پیش از نظرات مردم در اداره شهر استفاده کنیم.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان گفت: شیوع کرونا در ۲ سال گذشته و بی تدبیری‌ها و مشکلات اقتصادی و مالی فشار زیادی را به شهروندان اصفهانی وارد کرده است و تصویب عوارض تا ۱۲ برابر، فشار مضاعفی را به مردم تحمیل خواهد کرد که در این شرایط تصویب این مقدار عوارض ضرورتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید محل هزینه کرد سرانه سالانه پرداختی ۲.۵ میلیون تومانی، مشخص شود تاکید کرد: ارتباط شهردار با شهروندان در این دوره مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و با چهار گروه ذینفعان، نخبگان، فعالان اجتماعی و سرمایه گذاران در این دروه ارتباط دقیق، درست و هدفمند برقرار خواهیم کرد.

به گفته وی، این ارتباط‌ها بدون تشریفات، میدانی، هدفمند و بدون واسطه برقرار خواهد شد.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروز سرمایه گریزی در اصفهان تشدید شده است و باید برای اصلاح بافت فرسوده از سرمایه گذارانی که خارج از استان مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: محله محوری و اجرای پروژه‌های مورد نیاز شهر در این دوره مورد توجه جدی قرار دارد اما شهر نیازهای دیگری هم در محله‌ها دارد که باید در اجرای این پروژه‌ها به آنها توجه شود.

احمدی خاطرنشان کرد: توجه به گردشگری شهری، استانی، ملی و بین المللی بعنوان اولویت‌های این دوره مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: تحول اساسی در اداره شهر باید انجام شود و مدیران شهری باید به مدیران میدانی تبدیل شوند و فراجناحی عمل کنند و عدالت را در اداره شهرداری، توزیع خدمات، پروژه ها باید افزایش دهیم.

احمدی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهروندان اصفهانی توجه به محیط زیست است اما در این شرایط قرارداد خرید ۳۵۰ اتوبوس با استانداردهای روز دنیا در گذشته لغو شد و مجبور به استفاده از اتوبوس های با قیمت بیشتر شدیم.

وی با بیان اینکه امروز برای مدیریت شهری در اصفهان به مدیران جهادی نیاز داریم گفت: همه اعضای شورای شهر و شهروندان اصفهانی باید به کسی که بعنوان شهردار در این شهر انتخاب می شود به دور از دعواهای سیاسی و حاشیه سازی، کمک و یاری کنند.

2 گزینه نهایی شهرداری اصفهان برنامه‌های خود را ارائه کردند

همچنین نامزد دیگر تصدی پست شهرداری اصفهان گفت:کوچک سازی تدریجی سازمان اداری شهرداری و کاهش زمان اجرای طرح‌ها در اولویت این دوره قرار دارد و باید با تعریف طرح های در حد توان در هر سال، از طرح های نیمه کاره و زخمی جلوگیری شود.

علی قاسم زاده در جلسه اعضای شورای ششم شهر که بصورت زنده اینستاگرامی پخش شد به ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری پرداخت.

وی افزود:استفاده از تکنولوژی‌های نو برای کاهش هزینه‌ها و هوشمندسازی اداره شهر از دیگر موارد مورد توجه خواهد بود.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مفاسد شهرداری، به دلیل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه ساختمانی یا صدور پایان کار است که برخی افراد به عنوان دلال از مردم سوء استفاده می‌کنند و در نهایت شهرداری را متهم به فساد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد که باید با مشارکت مردم به روز رسانی شود و ریزدانه‌ها را تبدیل به محلات به روز کنیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه باید به سمت هویت‌سازی شهر حرکت کرده و سیاست‌های تشویقی و خلاقانه را برای به‌روزرسانی بافت‌فرسوده مورد توجه قرار دهیم گفت: با ارائه مشوق‌هایی در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی پهنه‌های تاریخی اقدام کنیم.

قاسم زاده گفت: باید با استفاده از طرح جامع، از حریم شهر به نفع شهر استفاده کنیم تا بازآفرینی بافت فرسوده در مناطق مختلف شهر انجام شود.

وی ادامه داد: شهر با جذب گردشگر رونق بیشتری پیدا خواهد کرد و با سرمایه گذاری بر روی زیرساخت‌های گردشگری، اقتصاد شهر رونق پیدا می‌کند و بی‌شک در افزایش درآمدهای حاصل از ارزش افزوده شهر تأثیر گذار است.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان بیان کرد: برنامه‌های مصوب پنج ساله اصفهان ۱۴۰۵ و اصفهان ۱۴۰۰ برای شهر تدوین شده و باید در چارچوب این برنامه‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: شهرداری‌های به روز دنیا امروز بعنوان نهادهای فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شوند که امیدواریم در این دوره جدید سیر تحول شهر از شهرهای بدوی، صنعتی، سبز و فرهنگی و اجتماعی را به قله‌های فرهنگی و اجتماعی برسانیم تا منشاء خدمات خوبی برای مردم در شهر باشیم.

قاسم زاده با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در حوزه مالی اقتصادی، تنوع زیادی دارد افزود: افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری که در حال حاضر ۷.۵ درصد است با برنامه ریزی این درآمدها را در دوره چهار ساله به ۳۰ درصد می‌رسانیم، همچنین با سیاست باز اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاری اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده تأمین می‌شود، گفت: شهرداری باید به عنوان مؤثرترین نهاد شهری موجب رونق کسب و کار شود و تسهیلاتی برای رونق کسب و کار در شهر ایجاد کند، که در این صورت می‌تواند سهم خود را از ارزش افزوده افزایش دهد، البته باید عوارض آلایندگی پیگیری و محورهای تراکم فروشی کاهش یابد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده صد شهرداری باید به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، تصریح کرد: شهرداری می‌تواند زمینه رونق کسب و کار را ایجاد کند، با بهره گیری از استعدادهای زیادی که در شهر وجود دارد همچون مبل رهنان، سنگ محمودآباد، صنایع دستی و خاتم خوراسگان، قابلیت تبدیل شدن به ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای را فراهم کند هر کدام از آنها را با ایجاد محیط مناسب همچون برپایی نمایشگاه برای عرضه محصولات به قطب جذب مشتری تبدیل شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سالانه پنج هزار پروانه ساختمانی در شهر صادر می‌شود که در صورتی که اعتماد عمومی را جلب و سرعت صدور پروانه را افزایش دهیم، می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه عمران طبق طرح تفصیلی نیاز به طرح‌های بزرگ شهری نداریم، گفت: اینکه شهر دائم در حال عمران باشد برای مردم شرایط سختی ایجاد می‌کند، البته اقدامات عمرانی باید در محور طالقانی و توحید تکمیل شود، سپس به طور جدی به کیفیت بخشی عمران شهری بپردازیم.

وی با بیان اینکه آسفالت شهر باید به روز شده و پروژه‌های نیمه تمام مناطق مهندسی ارزش شود، اظهار کرد: با مهندسی ارزش بخشی از پروژه‌های مهم و ضروری تکمیل و بخشی به مزایده گذاشته شده و تعیین تکلیف می‌شود.

قاسم زاده تاکید کرد: در شهر خلاءهایی در حوزه ابنیه وجود دارد؛ اگر با نگاه فرهنگی به نیازهای شهر بپردازیم، درمی‌یابیم که باید موزه بزرگ شهری داشته باشیم، زیرا هیچ‌گاه موزه استاندارد نداشتیم و به همین جهت بسیاری از آثار ارزشمند در انبارهای شهرداری، ارشاد، میراث و انبارهای شخصی افراد نگهداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد موزه بزرگ شهری یکی از مزیت‌های این دوره مدیریت شهری خواهد بود، تصریح کرد: احداث سالن تئاتر شهر نیازی ضروری است زیرا تئاتر کمدی و انتقادی این شهر پیشینه تاریخی دارد و می‌تواند برند شهری و جاذب گردشگری باشد.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان گفت: تمام طرح‌های شهر به صورت مشارکتی و با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

قاسم زاده با بیان اینکه احداث تفرجگاه‌های عمومی را باید در شهر به ویژه برای بانوان، کودکان و نوجوانان با نگاه محله‌ای، منطقه‌ای و شهری مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: باید تمرکز و توان را به سمت محلات ببریم و به فکر عمران و آبادانی محلات شهر باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه عمران سه موضوع دیگر در اولویت است که در مرحله نخست باید تأمین بودجه آنها مورد توجه قرار گیرد؛ مورد اول اینکه خط ۲ مترو هر چه زودتر به نتیجه برسد، دوم اینکه بخشی از رینگ چهارم که در محدوده و حریم شهر اصفهان قرار دارد باید تکمیل شود و تعامل شهرهای همجوار را نیز در این پروژه همراه کنیم و دیگر اینکه در محلات محروم و کم‌برخوردار به لحاظ عمرانی اقدامات بیشتری انجام شود.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان تاکید کرد: در شهر اصفهان ۶۵ لکه محروم وجود دارد که باید در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی قرار گیرد و البته علاوه بر آن در راستای بازتعریف و بهینه سازی نظام نامه‌ها و آئین نامه‌ها حرکت کرد تا شاهد بهبود شرایط باشیم؛ بسیاری از فسادها ریشه در نوع آئین‌نامه‌ها دارد و وقتی فرایند طولانی شود، استعداد سو استفاده و نارضایتی نیز فراهم می‌شود.

قاسم زاده گفت: در امور اداری و منابع انسانی به سمت کاهش تصدی‌گری حرکت کرده و مشوق‌هایی برای کسانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند و یا علاقه مند به بازنشستگی پیش از موعد دارند مشاوره‌های در نظر گرفته می‌شود تا چابک سازی صورت گیرد؛ البته تعدیل نیرو نخواهیم داشت و نیروی انسانی از بیرون وارد نمی‌کنیم و به نیروهای داخل شهرداری مسوولیت‌ها را واگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه خدمات شهری، تصریح کرد: ارتقای کیفیت نگهداشت شهر، کاهش هزینه‌های نگهداری شهر، ارتقای مبلمان شهری، بازنگری فرآیند مدیریت پسماند ساختمانی، صنعتی و پزشکی، مدیریت منابع آب و جلوگیری از اتلاف و هدر رفت آن و سرمایه‌گذاری بر موضوع استفاده از آب‌های خاکستری و پساب، حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز و فراهم ساختن زمینه مشارکت مردم برای ارتقای سرانه فضای از جمله برنامه‌ها در حوزه خدمات شهری است.

نامزد تصدی پست شهرداری اصفهان در خصوص برنامه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های مدنظر در این بخش ارتقای فرهنگ شهروندی، بهبود کیفیت معابر و وسایل حمل و نقلی برای اطمینان بخشی به شهروندان در استفاده از این وسایل، هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی، هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی و کاهش مکث در ایستگاه‌ها، بازتعریف مسیرهای دوچرخه سواری و ترمیم و کیفیت‌بخشی معابر پیاده رو است.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه فرهنگی، گفت: بهینه‌سازی و توسعه اماکن فرهنگی موجود شهرداری و کاهش تصدی‌گری‌ها از اولویت‌ها ست، شهرداری باید آرام آرام پای خود را از تصدی‌گری در اداره امور فرهنگی کنار بکشد و در امور مربوط به مساجد و مراکز فرهنگی و امور مربوط به اهل هنر و فرهنگ صرفاً تسهیل‌گر باشد.

قاسم‌زاده با تاکید بر توزیع عادلانه منابع فرهنگی اجتماعی در نقاط مختلف شهر، اظهار کرد: رسانه و ارتباطات باید به عنوان یک ظرفیت و میدان بازی جدید جدی گرفته شود؛ امروز مهمترین ظرفیت برای جذب سرمایه‌های اجتماعی، ارائه خدمت و کاهش هزینه، سرمایه گذاری بر روی فضای رسانه‌های اجتماعی است.

شورای اسلامی شهر اصفهان۱۳ عضو دارد.

کلانشهر اصفهان با ۲ میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت کشور است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته