100 طرح مدرسه سازی  در استان قزوین در دست اقدام است


100 طرح مدرسه سازی  در استان قزوین در دست اقدام است

قزوین - ایرنا-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین از اجرای  100 طرح  مدرسه سازی در سطح استان خبرداد و گفت : این پروژه ها تا پایان شهریور سال  1401 تحویل داده خواهد  شد.

عسگرعلی جوانبخت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد مدارس استان مقاوم سازی و استاندارد سازی شده‌اند و هم اکنون ۱۵۷ مدرسه نیازمند مقاوم سازی و ۶۲ مدرسه نیازمند به تخریب و بازسازی دارد که برای این امر به بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
وی اظهار داشت :براساس برنامه زمانبندی شده تا سال ۱۴۰۴ هیچ مدرسه تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی در استان قزوین نخواهیم داشت.
جوانبخت تصریح کرد: همچنین ۷۵ واحد آموزشی در کل استان نیاز داریم که از این تعداد ۳۷ مدرسه در مهرگان، ۲۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری و مابقی در شهر قزوین است.
وی با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی خیران در مدرسه سازی افزود: شیوع کرونا تا حدودی موجب کاهش ساخت و سازها شده است اما مشارکت خیران در قالب پویش های مختلف همچنان ادامه دارد.
این مسوول از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در استان خبر داد و اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا همایش سراسری خیران مدرسه ساز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !