واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400


واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400

حق پرستاری بهزیستی مرداد به حساب معلولان ضایعه نخاعی واریز شد.

واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400

به گزارش راهبرد معاصر طی روزهای گذشته مددجویان بهزیستی نسبت به تاخیر و واریز نامنظم حق پرستاری بهزیستی اعتراض کرده اند با این حال بنا برا اعلام کانال بهزیستی شنبه 6 شهریور حق پرستاری مرداد ماه 1400 معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه آنها واریز شد. واریز حق پرستاری بهزیستی برای معلولان ضایعه نخاعی شدید کمری، سینه‌ای و گردنی است که مبلغ آن یک میلیون تومان است.

واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400

اعتراض معلولان به تاخیر در واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد

امروز 4 شهریور سال 1400 می‌باشد ولی تا الان نه حق پرستاری ضایعه نخاعی، نه حق پرستاری خانواده محور معلولان شدید و خیلی شدید، نه کمک هزینه معیشت ماده 27، و نه کمک هزینه وسایل بهداشتی مرداد ماه معلولان نخاعی واریز نشده!!! و بعد از گذشت 5 ماه از سال 1400 هنوز مابه‌التفاوت یک ماه افزایش مستمری فروردین ماه مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد هم هنوز واریز نشده است!!!

‌چندین باره در مورد بی نظمی واریزیهای سازمان بهزیستی اعتراض کردیم و صدایمان را هم هزاران بار به گوش مسئولان این نهاد رساند‌ه‌ایم اما متاسفانه هیچ توجهی نشده و این مشکل حل نشده!! همه میدانند که تمام معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی با همین حق پرستاری و......... زندگی خود را به سختی می‌گذرانند و بجز این هم هیچگونه منبع درآمد دیگه ندارند برای امرار معاش خود.

‌ای کاش یه مسئولی پیدا میشد وجدانش به درد می‌آمد و این مشکل را پیگیری و برای همیشه حل میکرد و حق پرستاریها مستمریها، کمک معیشت ماده 27 و کمک هزینه وسایل بهداشتی در تاریخ دقیق و مشخصی هرماه واربز میشد.

‌مهمتر اینکه هزار باره به گوش مسئولین آورده‌ایم که ماب‌التفاوت افزایش مستمری یکماه فروردین را واریز کنید ولی.... مگه چقدر بودجه میخواد یک ماه مابه‌التفاوت!؟

واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400

مبلغ حق پرستاری بهزیستی

تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در خانواده نگهداری می‌شوند و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند به ۵۵ هزار نفر رسیده است به عبارتی برای اولین بار تعداد معلولانی که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و حق پرستاری دریافت می‌کنند از آنهایی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند پیشی گرفتند که برای هر فرد مبلغ ۶۱۰ هزار تومان ماهانه به خانواده داده می شد که شامل ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی و مابقی معلولان شدید و خیلی شدید وابسته به بستر هستند که از پایان تیرماه به رقم یک میلیون تومان افزایش یافته است. مصطفی سراج مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی در رابطه با حق پرستاری برای معلولان شدید روان مزمن سرپرست خانوار اظهار اظهار کرد: حق پرستاری برای افراد، چه سرپرست خانوار باشند و چه نباشند با توجه به افزایشی که در تیرماه داشتیم مبلغ ۱ میلیون تومان به صورت ماهیانه واریز می‌شود.

واریز حق پرستاری بهزیستی مرداد 1400

مشمولان دریافت حق پرستاری بهزیستی

وی افزود: چند درصد از کمک هزینه افراد دارای معلولیت سازمان بیماران روانی مزمن پرداخت شده البته حق پرستاری که در ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر شده است شامل افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دارای معلولیت‌های چندگانه نیازمند که در خانواده حضور دارند شامل این افراد می‌شود.سراج بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد افراد دارای معلولیت، دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند که تعداد این افراد حدود۸۰۰ هزار نفر است هرچند طبق برآوردهای ما و با توجه به صراحتی که در ماده ۷ ذکر شده است حدود ۵۰۰هزار نفر مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند که مجدد الویت بندی صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید