رشد118درصدی اعتبارات تملک دارایی در چهارمحال و بختیاری


رشد118درصدی اعتبارات تملک دارایی در  چهارمحال و بختیاری

ایرنانوشت : رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 118 درصد رشد داشته است.

علی شهریارپوردر شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری برابر ۲۵ هزار میلیارد ریال از منابع مختلف استانی، توازن، ملی، استانی ویژه، بند "ط" تبصره ۲ (تنش آبی) و اعتبارات محرومیت‌زدایی بوده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار، مبلغ ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های ملی، استانی ویژه و اعتبارات توازن ملی است که پروژه‌های آن مشخص است و نیاز به توزیع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ندارد.
شهریارپور تصریح کرد: در نشست قبلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبلغ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع استانی و توازن توزیع و در اختیار کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گرفت تا به پروژه‌های اولویت‌دار شهرستانی اختصاص دهند.
وی یادآور شد: البته اعتبارات مربوط به طرح‌های استانی که رویکرد شهرستانی ندارند، هنوز توزیع نشده و باید تعیین تکلیف شوند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه روستایی، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آب روستایی، سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال منابع محرومیت‌زدایی و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی توزیع نشده و در مجموع پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار قابل توزیع وجود دارد که پس از ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی گفت: از مجموع سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی مربوط به استان چهارمحال و بختیاری تاکنون سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده و پروژه‌هایی نیز برای استفاده از آن پیشنهاد شده که در حال بررسی هستند.
شهریارپور تاکید کرد: مبادله موافقت‌نامه‌های اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری انجام شده و تمهیدات لازم برای مبادله موافقت‌نامه اعتبارات سرمایه‌ای استان نیز اتخاذ شده است.
وی افزود: در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مبلغ ۲۷۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال اعتبار برای ۶۳ پروژه سطح استان اختصاص داده شد.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

کد خبر 1549554

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

104 طرح شرکت توزیع نیروی برق در قزوین به بهره برداری می رسد