هشدار یک متخصص کودکان: تا زمانی که بالای 60 درصد مردم واکسن نزده‌اند بازگشایی مدارس خطرناک است


هشدار یک متخصص کودکان: تا زمانی که بالای 60 درصد مردم واکسن نزده‌اند بازگشایی مدارس خطرناک است

شفقنا زندگی- یک متخصص کودکان با هشدار نسبت به بازگشایی مدارس تا قبل از واکسیناسیون گسترده گفت: تا زمانی که ایمنی کافی نباشد و تا بالای 60 درصد از مردم واکسن نزده اند باز کردن مدارس خطرناک است و نباید انجام گیرد، هر کسی که این حرف ها را می زند باید ابتدا مسئولیت آن را قبول کند. از مدارسی […]

هشدار یک متخصص کودکان: تا زمانی که بالای 60 درصد مردم واکسن نزده‌اند بازگشایی مدارس خطرناک استهشدار یک متخصص کودکان: تا زمانی که بالای 60 درصد مردم واکسن نزده‌اند بازگشایی مدارس خطرناک است

شفقنا زندگی- یک متخصص کودکان با هشدار نسبت به بازگشایی مدارس تا قبل از واکسیناسیون گسترده گفت: تا زمانی که ایمنی کافی نباشد و تا بالای ۶۰ درصد از مردم واکسن نزده اند باز کردن مدارس خطرناک است و نباید انجام گیرد، هر کسی که این حرف ها را می زند باید ابتدا مسئولیت آن را قبول کند. از مدارسی که اعلام می کنند مهر ماه مدرسه باز است بپرسید با چه مسئولیتی این کار را می کنند؟! آیا حاضر هستند بچه های خودشان را هم در این شرایط قرار بدهند؟!

تا مردم واکسینه نشوند و شرایط آماده نشود نباید کلاس ها به صورت حضوری باشد

امروز باز شدن مدارس تهدیدات را گسترش می دهد

عفونت کرونا در بچه ها زیاد است

دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص کودکان در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که بسیاری از والدین نگران باز شدن مدارس هستند چون این احتمال وجود دارد که کرونا ضمن مبتلا کردن کودکان از طریق آنها به خانواده ها راه پیدا کند. در این شرایط وضعیت بیماری در کودکان به چه صورت است و آیا باز شدن مدارس می تواند به گسترش اپیدمی بیانجامد؟ اظهار داشت: اگر به اخبار گوش بدهید دو هفته پیش که رییس جمهور در ستاد کرونا صحبت کردند اعلام کردند که در مدارس فقط ثبت نام می شود و کلاس ها حضوری نخواهد بود. تا زمانی که شرایط از جمله شرایط معلمان و کارمندان و دانشجویان و پدران و مادران و رانندگان تغییر کند و واکسیناسیون صورت بگیرد. تا مردم واکسینه نشوند و شرایط آماده نشود نباید کلاس ها به صورت حضوری باشد. این تصمیم ستاد بود که دو هفته پیش اعلام شد این پروسه درستی است. اگر مدارس باز شوند به طور مسلم بدون این تغییرات نخواهد بود و امروز باز شدن مدارس تهدیدات را گسترش می دهد. امروز عفونت کرونا در بچه ها زیاد است، من بیمار سه ساله و دو ساله کرونایی دارم. کرونا حتی اگر در کودکان کم علامت باشد ولی باز انتقال بیماری از طریق آنها صورت می گیرد. از طرفی بچه ها در مدارس نمی توانند فاصله ها را حفظ کنند، بچه ها بازی می کنند و در کنار هم هستند و نمی توانند موازین بهداشتی را رعایت کنند. از این رو مصوبه ستاد کرونا که رییس جمهور دو هفته پیش آن را اعلام کرد باید به قوت خود باقی بماند. در غیر این صورت احتمال گسترش بسیار زیاد است.

چرا اصرار دارند مردم بدون شرایط بهداشتی بچه ها را به مدرسه بفرستند؟

وی در خصوص اینکه بعضا گفته می شود بچه ها باید دو هفته اول مهر را به مدارس بیایند در آن صورت چه؟ گفت: خودشان باید اعلام کنند که چرا می خواهند و چرا اصرار دارند مردم بدون شرایط بهداشتی بچه ها را به مدرسه بفرستند؟ آیا مسئولیت جانی و بیماری مردم را بر عهده می گیرند که این حرف ها را می زنند؟!

سوش های جدید سرعت انتشار بیشتری دارند

تا زمانی که بالای ۶۰ درصد از مردم واکسن نزده اند باز کردن مدارس خطرناک است

دکتر حلیمی درباره اینکه گفته می شود واریانت جدید به نام لامبدا در کودکان و نوجوانان شیوع بیشتری دارد و آمار مرگ و میر در کودکان بیشتر است آیا واریانت کرونا جدید که به احتمال زیاد در پاییز به ایران می رسد احتمال کرونای سخت در کودکان را مطرح می کند؟ اظهار داشت: ابتدا سرعت انتشار مهم است و بعد شدت علائم بالینی اهمیت دارد. سوش های جدید سرعت انتشار بیشتری دارند. بنابراین همه به راحتی گرفتار می شویم. در انواعی که سرعت انتشار بیشتر است هنوز نمی دانیم واکسن چقدر کارساز است ولی مسلم است که در کودکان علایم بالینی نسبت به بزرگتر ها خفیف تر است ولی سرعت انتشار بیشتر است و افراد مبتلا می شوند و یقینا باید طبق برنامه ستاد کرونا عمل شود و کسی از خود دستوری صادر نکند و تا زمانی که ایمنی کافی نباشد و تا بالای ۶۰ درصد از مردم واکسن نزده اند باز کردن مدارس خطرناک است و نباید انجام گیرد، هر کسی که این حرف ها را می زند باید ابتدا مسئولیت آن را قبول کند. از مدارسی که اعلام می کنند مهر ماه مدرسه باز است بپرسید با چه مسئولیتی این کار را می کنند؟! آیا حاضر هستند بچه های خودشان را هم در این شرایط قرار بدهند؟!

حتما باید خانواده ها با دیدن کوچکترین علامتی از کرونا در کودکان به پزشک مراجعه کنند

این متخصص کودکان درباره اینکه علایم بیماری در کودکان امروز به چه صورت است؟ گفت: متفاوت است، ابتدا فقط اسهال و استفراغ بود ولی می تواند عطسه و سرفه و آب ریزش بینی باشد، می تواند سردرد و بی قراری باشد و می تواند مجموعه ای از آنها باشد یا حتی یک دل درد یا یک سردرد ساده باشد. حتما باید خانواده ها با دیدن کوچکترین علامتی به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان