عضو شورای شهر تهران: منتظر زلزله 6 ریشتری در سال 2090 باشیم


عضو شورای شهر تهران: منتظر زلزله 6 ریشتری در سال 2090 باشیم

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آخرین زمین‌ لرزه 6 ریشتری در سال 2004 نزدیک تهران رخ داد و باید حدود سال 2090 منتظر زمین‌لرزه دیگری با این قدرت در پایتخت باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری روز یکشنبه در جریان هشتمین جلسه اعضای شورای شهر تهران، در واکنش به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در تهران ساختمان ‌های بلندمرتبه با عمر بالای ۴۰ سال داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان ‌ها را اعلام و درخواست تخریب کند.

وی گفت: توجه به اینکه استانداردهای زمین‌ لرزه از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی تا کنون پنج بار تغییر کرده است، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود یکهزار و ۱۰۵ زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۲ ریشتر داشتیم که حدود ۹۹ زمین لرزه در سال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸ نیز هشت زمین‌لرزه به بزرگ ۵.۷ ریشتر به بالا داشتیم که اگر تقسیم کنیم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال می‌شود و آخرین زمین لرزه ۵.۷ ریشتری نیز در سال ۱۸۳۰ میلادی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری فیروزکوه و دماوند بوده است.

وی افزود: از سال ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ میلادی ‌۱۹۰ سال می شود و این یعنی ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستیم.

آقامیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خیابان ‌های انقلاب و شریعتی تهران ساختمان‌ های بالای ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و باید منتظر و مراقب یک زمین لرزه بالا ۵.۷ ریشتر باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)