زندانی محکوم به قصاص در پاسارگاد از چوبه دار رهایی یافت


زندانی محکوم به قصاص در پاسارگاد از چوبه دار رهایی یافت

شیراز-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یک محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم و تلاش مسئولان قضایی، اعضا وکارکنان شورای حل اختلاف شهرستان پاسارگاد ازچوبه دار نجات یافت.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس در مطلب ارسالی چهارشنبه از قول حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: این قتل عمد بر اثر نزاع بین ۲ جوان با سلاح سرد در شهرستان پاسارگاد رخ داده بود.

وی ادامه داد: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تأیید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده جهت ایجاد مصالحه به شعبه شورای حل اختلاف پاسارگاد ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین ۲ خانواده شدند.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف پاسارگاد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، پرونده منجر به رضایت شد.
موسوی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان محلی به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می شود، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روابط‌عمومی‌ها و ملزومات نقش‌آفرینی در توسعه