استاندار، موفقیت ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو را تبریک گفت


استاندار، موفقیت ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو را تبریک گفت

شیراز-ایرنا-استاندار فارس در پیامی موفقیت مهدی اولاد و ساره جوانمردی ورزشکاران فارس در پارالمپیک 2020 توکیو  که 2 نشان طلا کسب کردند، را تبریک گفت.

عنایت الله رحیمی در متن این پیام که چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشته است: درخشش ورزشکاران غیور فارس، در مسابقات پاراالمپیک ژاپن و کسب مدال طلا در رشته های پرتاب وزنه و تیراندازی با تپانچه توسط مهدی اولاد و ساره جوانمردی را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی اضافه کرد: پرتاب طلایی اولاد و هدف گیری های دقیق جوانمردی نمایشی چشم‌نواز از قدرت و ظرافت ورزشکاران استان فارسی در بالاترین سطوح قهرمانی جهان را به اجرا گذاشت تا شادی و خوشحالی را به همه ورزش دوستان کشور، هدیه دهند و مایه فخر و مباهات سرزمین ایران اسلامی گردند.

ظرفیت های ارزشمند

استاندار فارس ادامه داد : افتخار آفرینی این عزیزان بیانگر همت مردمان بزرگ فارس و دست اندرکاران ورزش این دیار و تلاش های بی وقفه و پشتکار ورزشکاران آن است.

وی گفت : این موفقیت ها در عین حال به ما یادآوری می کند چه ظرفیت های ارزشمندی در حوزه ورزش معلولان وجود دارد که نیازمند حمایت، توجه و بستر سازی بیش از پیش است.
رحیمی اظهار امیدواری کرد، مسیر موفقیت های ورزشکاران ایرانی و به خصوص استان فارسی تداوم داشته باشد تا همچنان شادی، لبخند و غرور را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورند.

استاندار، موفقیت ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو را تبریک گفت مهدی اولاد پرتابگر طلایی فارس

پرتابگر طلایی

به گزارش ایرنا، مهدی اولاد پرتابگر نابینای اهل استان فارس در رقابت های دو و میدانی شانزدهمین دوره پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در پرتاب وزنه به مدال طلا دست یافت.

اولاد در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو پنجمین مدال ارزشمند طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

این ورزشکار نابینا در کلاس F۱۱ که با شرکت ۹ ورزشکار برگزار شد با پرتابی به مسافت۱۴ متر ۴۳ سانتی متر رکورد خود را بهبود بخشید و مدال طلا را بر گردن آویخت تا افتخار دیگری برای فارس و کشورمان به ارمغان بیاورد.

تپانچه طلایی

استاندار، موفقیت ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو را تبریک گفت شلیک ساره جوانمردی به سومین مدال طلای پارالمپیک

همچنین شلیک ساره جوانمردی سومین مدال طلای خود پارالمپیک را شکار و رکورد شکنی کرد.

ساره جوانمردی بانوی شیرازی تپانچه طلایی با کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو سومین نشان طلای خود را طی سه بار حضور درپارالمیپک شکار کرد و به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران تبدیل شد.

ساره در این رقابت طوری به سیبل شلیک کرد که ۲۳۹.۲ امتیاز به دنبال داشت و بالاتر از تیراندازان ترکیه و مجارستان بر سکوی قهرمانی ایستاد و افتخاری دیگر برای ایران و استان فارس به ارمغان اورد

جوانمردی با کسب این امتیاز، رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود شکست، رکورد پیشین ماده تپانچه بادی ۱۰ متر با ۲۳۸.۱ به نام ساره ثبت شده بود.

ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس در پارالمپیک

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که در تیراندازی و دو و میدانی رقابت های پارالمیپیک توکیو شرکت کردند.

غیر از ساره جوانمردی و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک دارند علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنند.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

·

·

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !