ائمه جمعه نقش موثری در توجه عمومی و رشد گردشگری استان سمنان دارند


ائمه جمعه نقش موثری در توجه عمومی و رشد گردشگری استان سمنان دارند

سمنان-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ائمه جمعه نقش موثری در جلب توجه عمومی نسبت به مرمت و حفاظت آثار تاریخی و رشد گردشگری هر منطقه از استان دارند.

به‌ گزارش ایرنا، حمیدرضا دوست محمدی روز سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه شهر دیباج دامغان، بیان کرد: ائمه جمعه در هر منطقه با بیان و رهنمودهای خود می‌توانند نقش به سزایی در رشد گردشگری و توجه مردم به آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری شوند.

وی ادامه داد: دیباج، از زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر به عنوان باغ شهر گردشگری برخوردار است.

امام جمعه دیباج نیز در این دیدار گفت : دیباج دارای آب و هوای بکر و چشمه های پر آب است و نزدیکی به جنگل، وجود آبشارها، گذرگاه ها، تنگه ها، چشمه های معدنی فراوان و مجموعه امامزاده سید محمد دیباج، از جمله جاذبه های دیباج است.

حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک تصریح کرد: در شهر دیباج و مناطق اطراف آن جاذبه های گردشگری، زراعی و باغی فراوان موجود است و بدون شک عنوان «باغ شهر دیباج» برازنده این شهر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان هم بیان کرد: محورهای تاریخی و بافت با ارزش این شهر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری منطقه در جذب گردشگر به دیباج موثر است.

قاسمی افزود: باغ شهر دیباج و جاذبه‌های گردشگری این شهر در صورت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه است.

وی اضافه کرد: شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...