15 پروژه شاخص شهری اراک تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند


15 پروژه شاخص شهری اراک تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

رکنا:سرپرست شهرداری اراک گفت: 15 پروژه شاخص عمرانی در این کلانشهر 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات اجرایی این طرح‌ها مطابق جدول زمان‌بندی دنبال شده و مشکل خاصی در روند اجرایی آن‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،« محمد جعفرپور» افزود: بودجه مصوب شهرداری اراک امسال ۱۳ هزار میلیارد ریال است و درآمدزایی در این نهاد برابر پیش‌بینی صورت گرفته در پنج ماه اول امسال بر اساس بودجه محقق شده است.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: نگرانی در خصوص تحقق درآمد شهرداری اراک برای نیمه دوم سال وجود دارد و امسال ساخت و سازها در اراک مانند سایر شهرهای کشور ۴۰ درصد کاهش داشته و این موضوع در بحث کاهش درآمدهای شهرداری اثرگذاری مستقیم خواهد داشت.

جعفرپور اظهار داشت: تکمیل طرح منطقه گردشگری گردو اراک یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های شورای شهر و شهرداری است.

وی گفت: پیمانکار منطقه گردشگری گردو با تغییر شهردار از ادامه کار انصراف داده و این فرد علاوه بر این طرح پیمانکار پیاده‌راه و باغ ایرانی نیز بوده که اجرای این ۲ طرح عمرانی را نیز رها کرده است.

سرپرست شهرداری اراک اضافه کرد: پیمانکاران برای اجرای هر طرح تعهد دارند و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و جای تاسف دارد که پیمانکاری با جابه‌جایی شهردار به تعهدات خود عمل نکند.

جعفرپور با بیان اینکه پیمانکار جدیدی برای منطقه گردشگری اراک انتخاب شده و ادامه کار در حال انجام است، گفت: انتخاب پیمانکار در ۲ طرح دیگر نیز در دستور کار است.

سرپرست شهرداری اراک افزود: یکی از مهمترین چالش‌های اراک این است که ماشین‌محور است و انسان محور بودن آن مورد غفلت قرار گرفته است.

جعفرپور عنوان کرد: مشکلات در بخش حمل و نقل نیز در این شهر زیاد است و تقویت این بخش از برنامه‌های اولویت‌دار است.

وی گفت: ظرفیت اتوبوس شهری اراک ۱۸۰ تا ۲۰۰ دستگاه است اما هم‌اکنون تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس به مردم خدمت‌رسانی دارد.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: پیش‌بینی شده تا اول مهرماه امسال، ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری اراک اضافه شود.

جعفرپور بیان کرد: بحث مالکیت زمین قطعات ۴۱- ۴۰ و ۴۲- ۴۰ آرامستان اراک حل شده و رای به نفع شهرداری اراک صادر شده است.

وی گفت: تا ۱۰ روز آتی زمین این منطقه در اختیار شهرداری اراک قرار می‌گیرد و به زودی عملیات زیرساختی آن انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: بی‌انضباطی منابع انسانی در شهرداری اراک وجود دارد و در مقاطعی در باز شده و افرادی بدون ضابطه وارد شده‌اند.

سید « وحید میرنظامی» افزود: البته این بی‌انضباطی منابع انسانی تنها مربوط به دوره پنجم شورای شهر نیست و در دهه‌های گذشته شکل گرفته است.

وی بیان کرد: انتظار است رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف به‌ویژه وضعیت بودجه، تحقق درآمد و جذب منابع انسانی از دوره پنجم شورای اسلامی مطالبه‌گری کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بی‌انضباطی منابع انسانی هزینه‌های شهرداری را افزایش داده و مشکلات زیادی را برای سرپرست شهرداری اراک و شهردار منتخب آتی ایجاد کرده است.

میرنظامی اظهار داشت: تعداد نیرو در شهرداری اراک زیاد است اما به واقع در زمینه نیروهای کارشناس و متخصص مشکل وجود دارد.

وی یادآور شد: شعار شورای اسلامی ششم اراک شهر را با هم بسازیم است و این مهم یک شعار تنها نیست و به‌عنوان اعتقاد جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: همه مجموعه‌ها برای تحقق این مهم باید در کنار یکدیگر باشند و نیاز است به بحث مدیریت یکپارچه شهری توجه ویژه شود.

انتهای پیام/قاسمی

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کیهان: اینگونه القا می‌شود که مجلس جدید تنها کارش انتخاب رئیس است