1000 تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود


1000 تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود

مدیرعامل کشت و صنعت خرم‌دره گفت: با به بار نشستن بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در این مجموعه 1000 تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود.

علی رضایی ظهر امروز (۱۸ شهریورماه) در نشست خبری با اشاره به نقش موثر مجموعه کشت و صنعت در اشتعال و تولید منطقه، عنوان کرد: این مجتمع در محدوده‌ای به وسعت ۱۲۰۰ هکتار مشتمل بر سه واحد عملیاتی در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و مجموعه باغات زیتون طارم استان زنجان قرار داشته و دفتر مرکزی شرکت در شهرستان خرم‌دره واقع شده است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت ۲۶۰ نفر است، تصریح کرد: این مجتمع تحت عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیر خام و انواع محصولات کشاورزی و باغی در غرب کشور قرار دارد و نقش موقری در تامین محصولات باغی، دامی و زراعی در کشور ایفا می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه در حوزه گاوداری مجموعه کشت و صنعت خرم‌دره کار خود را با ۴۰۰ رأس گاو آغاز و اکنون با بیش از ۷۵۰۰ رأس گاو فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: فعالیت اصلی شرکت، پرورش گاو شیری بوده که در سال ۱۳۵۴ با واردات ۴۰۰ راس تلیسه نژاد هُلشتاین شروع به کار کرده و در سال ۱۳۷۲ تبدیل به شرکت به نام «شرکت کشت و صنعت دام‌پروری و مرغ‌داری دشت خرم‌دره» شده و تعداد کل دام این واحد بیش از ۷۵۰۰ رأس و تعداد گاو شیرده بیش از ۳۲۰۰ رأس است.

وی با اشاره به نقش موثر این‌ مجموعه در تامین شیر مورد نیاز کشور، ادامه داد: روزانه بالغ بر ۱۴۰ تن شیر خام با کیفیت در این‌ مجموعه تولید می‌شود و تولیدات سالیانه واحد گاوداری که وارد بازار فروش کشور می‌شود مشتمل بر ۴۹ هزار تن شیرخام، ۱۴۵۴ رأس گوساله نر پرواری، ۵۲۴ راس تلیسه داشتی و ۹۱۲ تن گوشت است.

رضایی با یادآوری اینکه تولید سالیانه محصولات باغی شرکت در حال حاضر ۴۰۰۰ تن بوده که با ثمردهی کل باغات شرکت در سال‌های آینده این رقم به ۷ هزار تن خواهد رسید، افزود: سالانه ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت تحت کشت محصولات زراعی قرار گرفته و تولید سالیانه ۱۵ هزار تن محصولات زراعی مشتمل بر گندم، جو، کلزا، یونجه و ذرت علوفه‌ای محصولات زراعی اصلی این شرکت است و مقوله حفظ محیط زیست از رسالت‌های مهم ما است که برای حفظ آن سالانه طرح‌های مختلف اجرا و مبالغ زیادی به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل کشت و صنعت خرم‌دره با اشاره طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و نیز بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در خرم‌دره، ادامه داد: توسعه کمی و کیفی راهبرد اصلی شرکت برای تضمین تداوم فعالیت و تولید است، به گونه‌ای که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در چارچوب طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت واحد گاوداری، احداث و مکانیزاسیون باغات و احداث سیستم‌های مدرن آبیاری بهینه‌سازی ظرفیت واحد گاوداری و احداث باغ گردوی مدرن از ارقام تجاری و دیر برگ در شرکت سرمایه‌گذاری شده است. همچنین احداث کارخانه مدرن و تمام اتوماتیک تولید کنسانتره خوراک دام و تصفیه خانه شیردوشی از اعتبارات محل خزانه بنیاد مستضعفان که آغاز عملیات آن تیرماه ۹۷ بود، در بهمن ماه ۹۸ به بهره‌برداری کامل رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: اسفندماه بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شد که با ۴۵ هزار اصله گردو، سالانه ۱۰۰۰ تن تولید و اشتغال‌زایی ۴۰۵ نفر را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟