47 روز تا پایان واکسیناسیون در زنجان


47 روز تا پایان واکسیناسیون در زنجان

رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با تداوم این روند واکسیناسیون، تا 47 روز دیگر همه واجدان شرایط استان، واکسینه می‌شوند.

پرویز قزلباش عصر امروز (۱۸ شهریورماه) در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه پیشگیری و درمان کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: در ابتدا مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در استان ۱۱ مورد بود که با تلاش‌های انجام شده به ۳۲ مرکز رسیده و این در حالی است که ۱۰ مورد از این مراکز خارج دانشگاه هستند.

وی با اشاره به ارائه طرحی از جانب استان زنجان در بیماریابی سرپایی کرونا، افزود: زنجان به‌عنوان اولین استان، پایلوت اجرای طرح غربالگری بود و در اجرای این طرح ۵۰۵ هزار بیماریابی سرپایی انجام شد که تاثیر بسیاری در پیشگیری و انتقال بیماری در استان داشت.

این مسئول از راه‌اندازی اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی، دو هفته بعد از آغاز کرونا خبر داد و گفت: یک سال بعد هم دومین آزمایشگاه تشخیص مولکولی در استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر که در پیک پنجم به سر می‌بریم، روزانه قریب به ۳۰۰۰ آزمایش در استان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در پیک چهارم و پنجم ۳۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درمان شدند که درمان ۲۰۰۰ نفر آنان سرپایی بود و نیاز به اکسیژن‌درمانی داشتند و مراکز اکسیژن‌درمانی و ۷ واحد سیار نمونه‌گیری در استان راه‌اندازی شده است.

قزلباش از واکسینه شدن ۴۲ درصدی مردم سطح استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۳۱ پایگاه واکسیناسیون با همکاری نهادهای مختلف در حال انجام فرآیند واکسیناسیون هستند و تاثیر این واکسیناسیون در کاهش ابتلا به وضوح قابل مشاهده است؛ به طوری که در هفته دوم شهریور میزان بستری نسبت به هفته اول کاهش داشت.

وی با اشاره به تجهیز نقاهت‌گاه‌های استان با ۱۳۰۰ تخت، عنوان کرد: در حال حاضر سن ابتلا از ۷۰ سال به ۵۸ سال رسیده علاوه‌بر آن نیز سن فوتی‌ها نیز کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این روند واکسیناسیون، تا ۴۷ روز دیگر همه واجدان شرایط استان، واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند