توزیع 6000 هزار بسته معیشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد


توزیع 6000 هزار بسته معیشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 هزار بسته معیشتی سال‌جاری بین نیازمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه شهرستان باشت گفت: این تعداد بسته معیشتی و مواد غذایی با هدف کمک به نیازمندان با مشارکت خیرین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته توزیع شده ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

نصیرالاسلامی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه در کنار کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر را از جمله اولویت های بقاع متبرکه دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا حمایت از محرومان و مستضعفان ضرورت دارد.


وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سنت وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از دیگر راهبردهای این نهاد فرهنگی در سال جاری است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی، اولویت تخصیص اعتبار بقاع متبرکه‌ ای است که بیشترین فعالیت عمرانی و فرهنگی را در طول سال دارند.


نصیرالاسلامی اظهار کرد: ۴۳ بقعه متبرکه در شهرستان باشت در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه ثبت شده که تلاش برای افزایش زیرساخت های رفاهی در بقاع متبرکه شاخص مانند امامزاده سید محمد علیه السلام و امامزاده شاه زینعلی علیه السلام در دستور کار این نهاد است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در این بازدید یک روز به همراه حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از بقاع متبرکه امامزاده سید محمد علیه السلام، امامزاده شاهزینعلی علیه السلام، امامزاده سید سراج الدین علیه السلام و بقعه متبرکه امامزاده بی بی فاطمه خاتون سلام الله علیها بازدید به عمل آورد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها