مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س)در 30 بقعه متبرکه البرز برگزار می شود


مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س)در 30 بقعه متبرکه البرز برگزار می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که  مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رقیه (س) دخت سه ساله و گرانقدر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان با روز پنجم ماه صفر در 30 بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی در گفت وگو با ایرنا افزود: به همین مناسبت برنامه های عزاداری در بقاع متبرکه استان البرز پیش بینی شده که از جمله آنان مراسم اقامه عزای حضرت رقیه (س) در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان با حضور ذاکرین، مادحین و سخنرانان برتر کشوری و با همکاری هیئات مذهبی می باشد.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های ویژه در این دو روز گستراندن سفره حضرت رقیه (س) می باشد.

دشتکی پهن کردن سفره حضرت رقیه (س)‌را نشانی از مظلومیت خاندان اباعبدالله الحسین (ع) و دوران اسارت بسیار سخت اهل بیت (ع) به خصوص برای کودکان دانست و گفت: در این مراسم دختران سه تا هفت سال حضوری پررنگ خواهند داشت.

وی برگزاری سفره حضرت رقیه (س)‌را یک سنت دیرینه در منازل به صورت روضه خانگی دانست و افزود: امسال این فرصت را در بقاع متبرکه استان فراهم کردیم.

وی بیان داشت: همزمان با برگزاری مراسم شهادت حضرت رقیه، از مقام شامخ شهدای مدافع حرم با دعوت از دختران کوچک این شهدا تکریم می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برگزاری اجتماع ویژه بانوان استان در آستان مقدس امامزاده حسن (ع)‌کرج نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های عزاداری ماه محرم و صفر در سال جاری احیای مراسم چهارپایه خوانی بود که امشب و فردا در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س‌) مراسم چهارپایه خوانی برگزار می شود.

استان البرز حدود ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم آرمیده در ۸۵ بقعه متبرکه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !