می توان برای شروع کسب و کار مشوق خود بود/ تجهیزات خیاطی گران اما برای بقای کار ضروری‌اند


می توان برای شروع کسب و کار مشوق خود بود/ تجهیزات خیاطی گران اما برای بقای کار ضروری‌اند

به راستی هریک از پیشرانهای کار آفرین داستانی منحصر به فردبرای گفتن دارند زنانی که بهانه ها را کنار گذاشته و علی رغم مسیر سخت زندگی برای رسیدن به مراحل کمال تلاش کرده و همنوعان خود را به فعالیت وا داشته اند. طرح ملی مشاغل خانگی با اجرای جهاد دانشگاهی وکارفرمایی اداره کار فرصتی است برای نشستن پای سخنان این پیشرانها و آشنا شدن با زنان هنرمند و...

یک پیشران طرح ملی مشاغل خانگی در گفت‌و گو با ایسنا، گفت: به دلیل علاقه ام به کارهای هنری مشوق من برای راه اندازی این کسب و کار، خودم بودم.

صدیقه رسولیان عنوان کرد: با این که رشته تحصیلیم با کار که انجام می دهم متفاوت است اما همواره کارهای هنری انجام می دادم از جمله دوخت لباس برای عروسک، ساخت کارت پستال، دوخت رومیزی، کارهای نمدی، ساخت گل های دکوراتیو. در نهایت پس از انجام کارهای هنری متفاوت در آخر به کاری که اکنون آن را انجام می دهم رسیده و با پشتکار شروع به کسب درامد از این راه کردم.

وی با بیان این که سعی کردم در فعالیت مسجد شرکت کرده و برای کودکان دوره های هنری بگذاریم، ادامه داد: پس از کسب درامد از آموزش، از مبلغ کسب شده جهت خریدملزومات و نیز کمک به نیازمندان استفاده کنیم. بعضی از خانواده‌ها یک بار در سال به مسجد می آیند، این اثر تخریبی برای فرزند دارد، از این رو سعی کردم در فعالیت های آموزشی در مسجد شرکت کنم.

وی افزود: ظرافت، شکنندگی و انعطاف پذیری شخصیت کودک، پیچیدگی و حساسیت تربیت آنان باعث شد به دوخت لحاف تشک برای نوزادان خانواده های کم بضاعت روی بیاورم و در حاشیه این کار باعث شد کارهایم دیده شود و افراد زیادی به کارم جذب شوند.

رسولیان بیان کرد: ما گاهی در معامله‌هایمان خیانت می‌کنیم، کم فروشی می‌کنیم و حق دیگران را به درستی ادا نمی‌کنیم و گمان می‌کنیم برنده ماجرا بوده‌ایم، غافل از اینکه پروردگار عالم، دانا به اعمال و رفتار ما است و نتیجه عمل ما را در روزی دیگری به نحوی به ما بر می‌گرداند و ما باز هم به یاد نمی‌آوریم این شکست نتیجه پیروزی کاذبی بود که دیروز برای خود ایجاد کرده بودیم؛ مصداق عینی ضرب المثل هرچه کنی به خود کنی !

وی عنوان کرد: این که کار خیر سعادتی است که به من بخشش را آموخت و برکتی عظیم در زندگیم انداخت که برای خودم نیز قیر قابل تصور بود، از خداوند سپاس گزارم که به من توفیق خدمت داد.

رسولیان ادامه داد: اکنون دوخت تمام مدل های سرویس خواب نوزاد، دوخت لحاف، تشک، بالشت، کوسن های عروسکی، گارد تخت نوزاد، روتختی، کاور های تخت هتلی، قنداق و کیسه خواب می دوزم .را انجام می دهم.

این پیشران افزود: درحال حاضر من در خانه کار می‌کنم و نمی‌توانم خیاط بیشتری داشته باشم که به آنان آموزش بدهم و یا نمی توانم سفارش های بیشتری را بگیرم، اگر بتوانم محیطی را اجاره کنم و در روستایمان مرکزی راه اندازی خواهم کرد که بانوان هنرمند و هنر دوست بتوانند در آن گرد آیند و به فعالیت پرداخته و مشغول کار شوند .

وی بابیان این که نیاز به چرخ خیاطی و باقی ملزومات خیاطی هم دارم عنوان کرد: متاسفانه همه تجهیزات قیمت بسیار بالایی دارند و کارهم با یک چرخ پیش نمی رود، کارگاهی ندارم و در خانه خیاطی می‌کنم.

وی در پایان ضمن تشکر از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی به دلیل آموزش های مفید و کارآمد، گفت: صفحه کاری من در فضای مجازی در اینستاگرام موجود است، که علاقه مندان می توانند از طریق این صفحه جهت سفارش کارهای هنری مدنظرخود مراجعه کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دفن غیراصولی زباله، مناطق اطراف سایت پسماند بندرعباس را تهدید می کند