قابلیت کشت کلزا در تمام مناطق لرستان وجود دارد


قابلیت کشت کلزا در تمام مناطق لرستان وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قابلیت کشت دانه روغنی کلزا در تمام مناطق آب و هوایی استان وجود دارد چراکه نزولات جوی، نیاز آبی این محصول را برطرف می‌کند.

اسفندیار حسنی مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و توسعه دانه های روغنی از جمله کلزا است تا حرکت به سمت کاهش واردات روغن تسریع شود.

وی با بیان اینکه دانه کلزا بیش از ۴۰ درصد روغن دارد اظهار داشت: ۸۴ درصد روغن مصرفی کشور از خارج تامین می شود بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به کشت دانه روغنی کلزا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: امسال با قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا حداقل ۱۵ هزار تومان است بنابراین این محصول نسبت به سایر کشت های آبدوست از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و همزمان موجب خوکفایی کشور در تولید روغن خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کلزا نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات آبدوست دارد ادامه داد: چنانچه کلزا در تناوب با کشت غلات و سایر محصولات قرار بگیرد باعث کاهش آفات، علف های هرز و بیماری می شود به نحوی که کشت گندم پس از کلزا ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش عملکرد دارد.

حسنی مقدم گفت: تعهد امسال برای لرستان کشت پنج هزار هکتار کلزا است که بذر، کود و نهاده های مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده است، کشاورزان برای دریافت آن به مراکز شهرستان ها مراجعه کنند و مدیران جهاد کشاورزی و مسوولان مراکز دهستان ها موظف هستند در اجرای تعهدات از تمام ظرفیت ها بهره بگیرند.

امسال حدود یکهزار و ۳۰۰ تن کلزا از سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی لرستان برداشت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل