نماینده مجلس: بازگشایی مدارس موکول به پس از واکسیناسیون همگانی شود


نماینده مجلس: بازگشایی مدارس موکول به پس از واکسیناسیون همگانی شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید به انجام کامل فرایند واکسیناسیون همگانی موکول شود.

فرهاد بشیری روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازگشایی مراکز آموزشی منوط به واکسینه شدن دانش آموزان و دانشجویان است که باید با برنامه ریزی دقیق و عمل به آن این مهم صورت پذیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از جامعه فرهنگیان کشور واکسینه شده‌اند ولی باید توجه داشت که برای بازگشایی مراکز آموزشی خانواده‌های دانش آموزان و دانشجویان نیز باید واکسینه شوند تا برای بازگشایی مراکز آموزشی نگرانی‌ها از بین برود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: به دلیل تحریم های ظالمانه و با توجه به وضع موجود، تنها کشوری که می‌تواند به ایران واکسن صادر کند چین است و البته روسیه نیز بخش زیادی از واکسن کشور را تامین می‌کرد که هم‌اکنون از تولیدات این کشور کاسته شده است.

بشیری اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا قول واردات ۴۰ میلیون دُز واکسن را تا پایان شهریور ماه داده است که با تسریع بخشیدن به این ‌می‌توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون همگانی را به پایان برسانیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته با تأکید بر سخنان رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت بازگشایی مدارس و قراردادن آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سعی داریم با حمایت معلمان و خانواده ها مهر را با کم ترین دغدغه، آرام، تدریجی و با شکوه تر از سال های قبل آغاز کنیم و در روز شنبه، سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآوریم.

علیرضا کاظمی افزود: از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و دیگر تشکل ها، انتظار دارم در عرصه بازگشایی و اقناع سازی دانش آموزان و خانواده ها در رابطه با حضور در مدرسه، با رعایت سلامت دانش آموزان و حفظ فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی، تدابیر لازم را بکار گیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر تشکل ها در بازگشایی مدارس، گفت: واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور ماه، کامل می‌شود و در بازگشایی مدارس، تشکل ها بویژه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، می توانند نقش مؤثری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اقناع سازی افکار عمومی و خانواده ها و کاهش دغدغه‌های اولیا، جهت حضور دانش آموزان در مدارس داشته باشند.

کاظمی گفت: ما، مدیران کل استان و دیگر همکاران ذی ربط، تمام حمایت‌هایی که در وسع و توان داریم را از مجموع تشکل های انقلابی و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، دریغ نخواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل