اعتبار تخصیص یافته به پارک علم و فناوری زنجان کافی نیست


اعتبار تخصیص یافته به پارک علم و فناوری زنجان کافی نیست

زنجان - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند اعتبارات این پارک از سال 97 تا کنون روند افزایشی داشته اما این میزان کافی نیست، گفت: امسال بیش از 48 میلیارد و 108 میلیون ریال اعتبار به این پارک اختصاص یافته است که بسیار کمتر از استان های دیگر است.

داود مرادخانی روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه این میزان اعتبار ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های استانی را در حوزه پارک علم و فناوری پوشش نمی دهد، افزود: برای تحقق این بخش همراهی سازمان مدیریت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار استانی بیش از گذشته لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

این مسوول با بیان اینکه این پارک از ابتدای سال ۹۷ در استان مستقر شده است، گفت: این استان استعدادهای بی نظیری را در خود جای داده و برای توسعه لازمه باید به میدان‌داری بخش خصوصی توجه ویژه ای کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازمه پیشرانی بخش خصوصی تولید استارت آپ های فناور، خلاق و دانش بنیان است که لازمه تولید این مهم نیز تقویت اکوسیستم علم و فناوری است تا انسان فناور تربیت کند.

مرادخانی افزود: برای توسعه اکوسیستم گردشگری، صنایع دستی و ملیله، سازمان فرهنگی، اکوسیستم شهری، شهر هوشمند، شهروند خلاق شهرداری، اکوسیستم صنایع معدنی فلزی ... سازمان صمت و خوشه ها و سایر حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۹ واحد دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۲ واحد درپارک علم و فناوری استان، ۱۳ پارک علم و فناور در در دانشگاه علوم پایه، سه پارک علم و فناوری در مرکز رشد دانشگاه زنجان و مرکز رشد تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد و مرکز رشد فناوری دارویی هر کدام یک احد دانش بنیان را در خود جای داده اند.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: امکان رشد و توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان زیست بوم علم و فناوری در استان وجود دارد که نیاز به تخصیص زیرساخت های لازم آن دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی