روی خط دوازدهمین جلسه شورای تهران


روی خط دوازدهمین جلسه شورای تهران

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوازدهمین جلسه خود کمک 6 میلیارد تومانی به اربعین و لایحه 2 فوریتی، 550 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بازسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را تصویب کردند .

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز /سه شنبه/ دوازدهمین جلسه خود را با ریاست مهدی چمران آغاز کردند اما در ادامه جلسه، وی جای خود را به پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران داد .

مهدی چمران پیش از شروع جلسه رسمی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت که این شورا به جنبه عملی طرح‌ها و لوایح توجه دارد.

وی با بیان اینکه اصل مساله کار کردن و برنامه‌ریزی مناسب است، اظهار داشت: شورایی که در آغاز کار قرار دارد، نمی تواند در نخستین جلسات خود چند طرح و لایحه را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مطالعه طرح ها و لوایح شورا، گفت: بیش از ۳۰ طرح و لایحه برای قرار دادن در دستور جلسه آماده است اما باید در کمیسیون ها بررسی شود.

چمران درباره تاخیر در انتصابات شهرداری هم گفت: در این موضوع جلسات بسیار تشکیل شده است و با شهردار تهران، صحبت‌هایی انجام شده تا تصمیمات خوبی گرفته شود و بتوان آن را دنبال کرد.

غفلت از بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخیراً ۲ قرارداد در تاکسیرانی درباره بیمه تکمیلی تاکسیرانان و بیمه عمر و حوادث رانندگی آنان در حال انعقاد است.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه جاری قرارداد بیمه تکمیلی تاکسیرانان پایان می‌یابد، گفت: غفلت و کوتاهی کردن از بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده‌های آنان مشکلاتی ایجاد می‌کند.

کاشانی اظهار داشت: حمایت های تکمیلی خاصی از رانندگان تاکسی به عمل نمی‌آید و نسبت به زمان بسیار کم از باقیمانده مدت قرارداد بیمه گذار، این قضیه باید پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: در موضوع تاکسیرانی، این سازمان قرارداد بلندمدتی با شرکت هاتف شهر منعقد می‌کند که دارای ابهامات مالی بسیاری است.

به گفته وی، در این قرارداد که پیش نویس آن آماده شده، معیشت رانندگان و موارد دیگر، به طور شفاف رعایت نشده است.

کاشانی، خواستار رعایت مسائل حقوقی و شفافیت در قراردادهای تاکسیرانی شد.

تذکر به دخالت در وظایف شوراها

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری

با اشاره به طرح کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تشکیل کمیسیونی در دیوان محاسبات که شرکت‌هایی که می‌توانند کار حسابرسی از دولت و موسسات عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری‌ها را انجام دهند، تعیین می‌کند، گفت: این طرح دخالت در امور شهرداری و شوراها است.

وی افزود: بر این اساس هر شورا و شهرداری که خارج از این کمیسیون، حسابرس انتخاب کند جرم محسوب میشود.

امانی ادامه داد: به نظر می رسد که این طرح به شکل ظریفی دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و مدیریت شهری در کشور را به نفع دیوان محاسبات خاتمه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : به نوعی این طرح اجازه می‌دهد که دیوان محاسبات در همه مسائل مالی شهرداری نه فقط در بخشی که از دولت بودجه می‌گیرند بلکه در سایر موارد، دخالت کند.

وی تاکید کرد: این طرح حق نظارت شورا از شهرداری را به شکل زیرکانه و ظریفی حذف می‌کند.

امانی از چمران خواست که هیات رئیسه شورای شهر به این موضوع توجه کنند.

ایجاد دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استقرار دفتری برای تکریم ارباب رجوع در شورای شهر، اظهار داشت: این موضوع یک الزام قانونی است و در دوره گذشته در شهرداری‌ها این ستاد را تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم به درستی به شورا می‌آیند و مطالباتی را دارند اما سیستم درستی برای پاسخگویی به آنان نداریم، گفت: اگر صلاح می دانید ۲ کارشناس از شهرداری در شورا مستقر شوند تا هر کسی از مردم که می‌آیند و خواسته‌هایی دارند را ثبت کنند تا پاسخگوی آنها باشیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به انتقاد امانی به درباره طرح مجلس گفت: با دوستان مجلس در تماس بودم و باز هم پیگیری می‌کنم، چرا که این طرح به زیان شهرداری است و اختیارات شورا را سلب کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این، دفتر تکریم ارباب رجوع را در شورا داشتیم، گفت: به دلیل مسائل کرونا دفتر ارباب رجوع به شکل گذشته قابل اجرا نیست اما باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم تا پاسخ مردم داده شود.

انتقاد از وضعیت مردم محله سعیدآباد در منطقه ۱۸ تهران

امانی هم چنین با اشاره به حضور در محله سعیدآباد در منطقه ۱۸ شهرداری تهران گفت: بزرگراه ۲۵ ساله شهید بروجردی، این محله را از شهر جدا کرده و کاش اسم این پروژه را نام شهید بروجردی که به نوعی مسیح کردستان بود، نمی گذاشتند.

وی با بیان اینکه این پروژه زندگی مردم را مختل کرده است، گفت: کسانی که مدعی شهر نفروشی بودند امکان نوسازی خانه های کوچک و ریز دانه این مردم را از آنها گرفتند.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت شهرداری تهران زندگی ساده و بی زرق و برق و مردم این محله را غبارآلود کرده است و توقف صدها دستگاه خاور در تنها معبر اصلی آن، نام آن را به خاورشهر تغییر داده است.

وی ادامه داد: محله ای در شهر تهران که در حد یک روستا خانه بهداشت ندارد و در این اوضاع کرونایی درمانگاه و داروخانه برای مردم شریف و نجیب که اغلب کارگران بازنشسته تامین اجتماعی هستند به یک آرزو تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از دبیرستان و بانک در این محله خبری نیست ، اظهار داشت: تنها یک عابر بانک در مسجد جدید این محله وجود دارد.

وی با اشاره به امنیت مردم محله سعیدآباد گفت: امنیت این محله به خاطر احداث بزرگراه شهید بروجردی در مخاطره است و حضور سارقان و معتادان سرگردان، نگرانی برای مردم به وجود آورده است.

امانی افزود: مسئولین به خاطر شهدایی که عکس های رنگ و رو رفته و زنگ زده آنان، کوچه های محله را مزین کرده است، به داد مردم برسند.

نبود ایمنی در بازار گل تهران

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نبود ایمنی در بازار گل محلاتی در منطقه ۱۴ شهرداری تهران و همچنین به توسعه غیر قانونی و قارچ‌گونه این بازار گل در مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۱۴ و رعایت نکردن پروتکل های ستاد کرونا، تذکر داد.

وی اظهار داشت: دیروز بخشی از بازار گل خیابان نبرد که معروف به بازار گل شهید محلاتی در منطقه ۱۴ است، دچار حریق شد و بر اثر این حادثه ۲۰ غرفه در قسمت غربی بازار گل سوخت.

وی افزود: همزمان با این آتش‌سوزی جمعیت زیادی از مردم که برای خرید گل و گیاه به بازار مراجعه کرده بودند، در محل حادثه بودند که خوشبختانه مشکلی برای آنان پیش نیامد.

صادقی با بیان اینکه از گذشته نسبت به خطرات امنیتی، ایمنی و اجتماعی این بازار گل واقف بودم، اظهار داشت: این بازار گل بدون مجوز و با توسعه بی رویه اجرا شده است و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این بازار، سال به سال بدون مجوز شهرداری، توسعه پیدا می‌کند.

صادقی تاکید کرد: این بازار گل مقابل ساختمان منطقه شهرداری منطقه ۱۴ قرار دارد و اینکه در مقابل شهرداری کار غیر قانونی انجام شود و توسعه قارچ گونه صورت گیرد، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: در دوره کرونا نیز که بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بسیاری از اصناف تعطیل بود، این مجموعه از مصوبات ستاد تمکین نکرده و حتی یک روز هم بسته نبوده است.

وی از کمیته مدیریت بحران و ایمنی شورای شهر خواست نسبت به ایمنی این مجموعه پیگیری‌هایی را انجام دهد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به این تذکر گفت: تذکر به جاست و بازار گل یکی از مکان‌هایی است که می تواند بسیار مفید باشد و در عین حال نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی خواستار رسیدگی به وضعیت این بازار گل شد.

تصویب طرح کمک مالی به مراسم اربعین

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه طرح ۲ فوریتی کمک شش میلیارد تومانی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین حسینی و کمک به ایجاد پایگاه های مردمی برای ارائه تسهیلات به زائران شرکت کننده در این مراسم را تصویب کردند.

اصلاح اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه‌شنبه لایحه ۲ فوریتی اصلاحیه مصوبه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، به منظور تشویق و تسهیل وصول مطالبات شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی درباره علت ۲ فوریت این لایحه گفت: می‌خواهیم تکلیف نحوه مواجهه با صدور پروانه جدید مشخص شود تا درآمد شهرداری از صدور پروانه به حالت عادی برگردد.

گلپایگانی افزود: معمولاً در بازه شهریور، مهر و آبان درآمد شهرداری از این محل پایین است و می‌خواهیم در این بازه زمانی اثرگذاری داشته باشد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم گرفتیم تمام پرداخت ها ۲ ساله و برای خانواده ایثارگران سه ساله باشد، اما کسانی که خواستند به صورت نقد بپردازند از تخفیف خوبی برخوردار باشند.

مهدی عباسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، عوارض ساختمانی در صدور پروانه را نسبت به سال گذشته افزایشی عنوان کرد.

وی گفت: این افزایش بسیاری از متقاضیان را دچار مشکل جدی کرده است و شهرداری باید بتواند این بخشنامه را تعدیل کند.

وی افزود: اگر ۲ فوریت مصوب شود به نظرم بسته تشویقی خوبی است و می توان بخشی از درآمدهای شهرداری را محقق کرد.

وی تاکید کرد که این مصوبه موجب رونق ساخت و ساز در تهران می‌شود و شهرداری از بخشی از حقوق خود، صرف نظر می‌کند تا کلید ساخت و ساز در تهران زده شود.

در نهایت اعضای شورای شهر به پیشنهاد میزان تخفیف ۲۵ درصد و پیشنهاد زمان ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این لایحه رای دادند.

تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان برای پاکسازی اطراف حرم عبدالعظیم حسنی و نفرآباد

همچنین اعضای شورا، لایحه‌ای در ارتباط با صدور مجوز اوراق مشارکت برای بازسازی محله تاریخی نفرآباد و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار اعضا قرار گرفت و با توجه به طرح مشترکی که در کمیسیون‌های شهرسازی و برنامه به تصویب رسیده بود این مساله مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

بر همین اساس با تصویب اعضای شورای شهر تهران رقم ۵۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت برای بازسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و محله نفرآباد در نظر گرفته شد.

انتخاب نماینده شورای شهر تهران در شورای شهرستان تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود، انتخاب یک نفر از اعضای شورای اسلامی جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان تهران را در دستور کار قرار دادند که بر این اساس اعضای شورا با ۱۶ رای، احمد صادقی را به عنوان نماینده شورای شهر تهران در شورای اسلامی شهرستان تهران انتخاب کردند.

پیش از این مهدی چمران این مسیولیت را برعهده داشت که از این نمایندگی انصراف داده بود.

همچنین اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز انتخاب شش نفر از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران برای عضویت در شعبه های اول و دوم کمیسیون موضوع تبصره ذیل بند بیستم (۲۰) ماده پنجاه و پنجم (۵۵) قانون شهرداری را در دستور کار قرار دادند.

بر این اساس و رای اعضای شورا، سوده نجفی با ۱۶ رای، حبیب کاشانی با ۱۸ رای، جعفر شربیانی با ۱۶ رای به عنوان نماینده شورای تهران در شعبه اول کمیسیون بند بیستم (۲۰) ماده پنجاه و پنجم (۵۵) قانون شهرداری انتخاب شدند.

همچنین با رأی اعضای شورا، زهرا معدنی پور با ۱۸ رای، آخوندی با ۱۸ رای و مهدی اقراریان با ۱۳ رای در شعبه دوم کمیسیون بند بیستم (۲۰) ماده پنجاه و پنجم (۵۵) قانون شهرداری عضو شدند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه خود، انتخاب ۲ نفراز اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان عضو ناظر در هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

بر این اساس، مهدی پیرهادی و میثم مظفر هر یک با ۱۸ رای به عنوان عضو ناظر در هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهر تهران انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟