ارگان‌های دولتی مهاباد نسبت به مناسب سازی فضای فیزیکی خود اقدام کنند


ارگان‌های دولتی مهاباد نسبت به مناسب سازی فضای فیزیکی خود اقدام کنند

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: ارگان‌ها و نهادهای دولتی باید نسبت به مناسب سازی فضای فیزیکی خود برای رفاه حال معلولان اقدام کنند.

خشایار صنعتی روز سه شنبه در جلسه مناسب سازی مهاباد افزود: رعایت حقوق شهروندان و دسترسی به اموال عمومی باید برای تمامی شهروندان از جمله افراد معلول، نابینا و سالمندان درنظر گرفته شود و ادارات دولتی برای نیل به این امر باید نسبت به جذب اعتبارات از ادارات کل خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و مناسب سازی اماکن عمومی نیز به یک قانون تبدیل شده است، ادامه داد: اصلاح ورودی و راهروهای ادارات اگرچه به صورت یکجا در شرایط فعلی زمانبر و هزینه بردار است ولی انتظار می رود این مناسب سازی به صورت مرحله ای و طی چندین نوبت به اتمام برسد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری اظهار داشت: اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی توسط ادارات باید مستندسازی و به فرمانداری ارسال شود.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این جلسه گفت: نزدیک ۲ سال مطالبات معلولان و مناسب سازی فضای فیزیکی برای استفاده جامعه معلولان به علت کرونا به تعویق افتاده است.

مهران یوسفی اضافه کرد: میزان مناسب سازی و اصلاح ورودی و وضعیت سالن های ادارات برای دسترسی همگان در سال ۱۳۹۹ با ۱۲ درصد افزایش به ۸۷ درصد در کل شهرستان رسیده است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های دولتی موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضای فیزیکی خود اقدام کنند زیرا این مهم از حالت بخشنامه به یک قانون تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی اماکن مختلف در مهاباد انباشته شده و هزینه بردار است: شهرداران گوگ تپه و خلیفان که تازه تاسیس هستند باید تمام مجوزهای ساخت و ساز را براساس مناسب سازی صادر کنند.

به گزارش ایرنا، درحال حاضر حدود سه هزار معلول و نابینا در مهاباد وجود دارد که نیازمند رسیدگی و امکانات ویژه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل