آی‌پد نسل 9 شرکت اپل رسما معرفی شد


آی‌پد نسل 9 شرکت اپل رسما معرفی شد

امشب شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد بزرگ خود از گوشی‌های سری آی‌فون 13 و تبلت‌های جدید آی‌پد رونمایی کرد. غول کوپرتینویی آخرین بار در سپتامبر سال 2020 تبلت‌های آی‌پد خود را به‌روزرسانی کرده بود. به‌نظر می‌رسد که آی‌پد پایین‌رده اپل محصول موفقی بوده است و ظاهرا تمایل غول کوپرتینویی برای به‌روزرسانی این سری در مقایسه با سری آی‌پد پرو و آی‌پد ایر نیز...

امشب شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد بزرگ خود از گوشی‌های سری آی‌فون 13 و تبلت‌های جدید آی‌پد رونمایی کرد. غول کوپرتینویی آخرین بار در سپتامبر سال 2020 تبلت‌های آی‌پد خود را به‌روزرسانی کرده بود. به‌نظر می‌رسد که آی‌پد پایین‌رده اپل محصول موفقی بوده است و ظاهرا تمایل غول کوپرتینویی برای به‌روزرسانی این سری در مقایسه با سری آی‌پد پرو و آی‌پد ایر نیز بیش‌تر است. بنابراین اکنون در سال 2021 شاهد رونمایی از آی‌پد نسل 9 هستیم.

ویژگی‌های جدید در آی‌پد نسل 9

افزایش میزان ظرفیت داخلی در مدل پایهنمایشگر True Toneدوربین سلفی فوق‌عریض با قابلیت Center Stage

فهرست مشخصات جدید اگرچه مختصر و کوتاه به‌نظر می‌رسد؛ اما مدل پایه آی‌پد برای جلب توجه مخاطبان خود نیاز به قابلیت‌های چندان زیادی ندارد. این تبلت ارزان‌قیمت اپل یک مدل پایین‌رده به‌شمار می‌رود؛ اما از نرم‌افزاری مشابه با سری گران‌قیمت پرو بهره می‌گیرد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این محصول جذاب می‌پردازیم:

قیمت‌گذاری و زمان عرضه آی‌پد نسل 9

آی‌پد 9 به‌عنوان مدل جانشین آی‌پد نسل 8 تولید شده و در بازه قیمتی مشابه با این محصول عرضه می‌شود. این پدیده بدان معناست که اکنون آی‌پد 9 با قیمت‌گذاری پایه 329 دلاری عرضه می‌شود. از آنجا که اپل همچنان مدل پایه آیپد را به‌عنوان ابزاری برای آموزش روانه بازار می‌کند؛ لذا مدارس و دانش‌آموزان با پرداخت مبلغ 299 دلار قادر به تهیه آن خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که مدل پایه این تبلت در تمامی رویدادهای خرید آتی پس از اعمال تخفیف با قیمت‌گذاری 299 دلاری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

پیش‌سفارش آی‌پد 9 از روز 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) آغاز شده و فروش آن نیز در هفته آینده آغاز خواهد شد.

آی‌پد نسل 9 شرکت اپل رسما معرفی شد

طراحی و نمایشگر

آی‌پد 9 از قالب طراحی آشنا برای کاربران استفاده می‌کند. زبان طراحی مورد استفاده در این مدل مشابه الگویی است که از همان ابتدا در آی‌پدهای اپل به‌کار گرفته شده است. وجود حواشی ضخیم (حداقل در قسمت‌های فوقانی و تحتانی نمایشگر)، دکمه هوم دایروی‌شکل مجهز به سنسور تاچ آی‌دی و زوایای قوسی‌شکل در قسمت پشتی از جمله مشخصه‌های این سبک از طراحی به‌شمار می‌روند. نمایشگر غول‌پیکر 10.2 اینچی آی‌پد 9 فضای نمایشی کافی جهت بازدید از وبسایت‌ها، مطالعه متون، تماشای فیلم‌ها، انجام تکالیف در منزل یا گیمینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پنل نمایشگر از نوع LCD بوده و مشخصا از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز خبری نیست. با این‌حال انتظار می‌رود که رنگ‌ها با وضوح و دقتی بالا نمایش داده شوند. این موارد برای رفع نیازمندی کاربران کفایت خواهند کرد؛ اما چگالی پیکسلی نمایشگر فوق‌العاده نیست. فقدان حالت لمینیت در نمایشگر به‌معنای وجود فاصله میان گلس و تصویر بوده و این موضوع در کنار عدم دسترسی به قابلیت True Tone به‌صورت نرم‌افزاری موجب آسیب‌دیدگی هرچه بیش‌تر چشم‌های ضعیف خواهد شد. با این‌حال خبر خوشایند اینکه اکنون نمایشگر از حالت True Tone پشتیبانی می‌کند. این مشخصه نرم‌افزاری به آی‌پد امکان می‌دهد تا متناسب با میزان نور محیط اطراف کاربر، دمای رنگ نمایشگر را تنظیم نماید. به‌عنوان مثال به منظور خلق تجربه مطالعه لذتبخش در اوقات عصر، رنگ‌های آبی به‌صورت بسیار سرد نمایش داده نخواهند شد.

سخت‌افزار آی‌پد 9

مدل‌های پایه آی‌پد به لحاظ سخت‌افزار همواره در رتبه‌ای پایین‌تر از مدل‌های پیشرفته قرار می‌گیرند. این موضوع بدان معناست که اپل در مدل‌های پایین‌رده آی‌پد از تراشه‌های قدیمی‌تر خود استفاده خواهد کرد. آی‌پد نسل 8 مجهز به پردازنده A12 Bionic است. این تراشه محصول سال 2018 بوده و در گوشی آی‌فون XS به‌کار گرفته شده است. توان پردازشی آی‌پد جدید توسط تراشه A13 Bionic تامین می‌شود.این نیمه‌‌هادی پیش‌تر در سری آی‌فون 11 و ورژن جدید آی‌فون SE نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این تراشه کماکان فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ اما بی‌تردید به اندازه مدل A14 موجود در آی‌پد ایر 4 یا تراشه M1 مورد استفاده در مدل‌های جدید آی‌پد پرو قدرتمند نیست. با این‌حال تراشه A13 کماکان کار خود را به خوبی انجام داده و در مقایسه با پردازنده مورد استفاده در بسیاری از تبلت‌های رقیب توانمندتر ظاهر می‌شود. در واقع این تراشه با توجه به قیمت‌گذاری پایه آی‌پد نسل 9 کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد.

یکی از بزرگترین پیشرفت‌های آی‌پد 9 به مقوله حافظه‌داخلی مربوط می‌شود. ظرفیت حافظه‌داخلی در مدل پایه آی‌پد 9 از 32 به 64 گیگابایت ارتقاء یافته است. این اقدام یک به‌روزرسانی بسیار خوشایند محسوب می‌شود؛ چرا که عرضه آی‌پد نسل 8 با حافظه پایه 32 گیگابایتی یک سناریوی مضحک و بسیار محدودکننده بود.

آی‌پد نسل 9 شرکت اپل رسما معرفی شد

ارتقاء دوربین سلفی آی‌پد 9

یکی از ویژگی‌های خیره‌کننده آی‌پد نسل 9 از آی‌پد پرو سال 2021 اپل الهام گرفته شده است. اکنون این تبلت از یک دوربین سلفی با میدان دید 122 درجه‌ای برخوردار است. این دوربین مجهز به یک لنز فوق‌عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی در قسمت زیرین آن است. اپل از طریق مشخصه Center Stage از خاصیت میدان دید عریض لنز استفاده می‌کند. این مشخصه امکان دنبال کردن چهره کاربر حین حرکت را برای نرم‌افزار فراهم نموده و تجربه برقراری تماس‌های ویدیویی را لذتبخش‌تر خواهد کرد. دوربین پشتی کماکان از همان سنسور 8 مگاپیکسلی سابق بهره می‌گیرد. این دوربین کار شما را راه می‌اندازد؛ اما کیفیت آن فوق‌العاده نیست.

صفحه‌کلید و اپل پنسیل برای آی‌پد 9

آی‌پد نسل 9 مطابق روال گذشته از نخستین نسل اپل پنسیل پشتیبانی می‌کند. این قلم از طریق پورت لایتنینگ تبلت شارژ شده و فاقد آهنربای داخلی است. همچنین آی‌پد جدید از صفحه‌کلید Apple Keyboard Folio نیز پشتیبانی می‌کند. تجربه کار با این صفحه‌کلید به اندازه مجیک کیبورد لذت‌بخش نیست. در واقع دکمه‌ها نرم و بسیار لاستیکی‌شکل هستند؛ اما به هرحال کار شما را راه می‌اندازند.

انتظارات از آی‌پد 9

آی‌پد 9 یک به‌روزرسانی مطلوب از تبلتی نسبتا ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. ارتقاء حافظه‌داخلی پایه به 64 گیگابایت یکی از پیشرفت‌های اساسی در این محصول به‌شمار می‌رود. چنان‌چه شما صاحب یک مدل قدیمی‌تر آی‌پد با 32 گیگابایت حافظه‌داخلی هستید و از سر و کله زدن با آن خسته شده‌اید؛ در این‌صورت اکنون احتمالا زمان ارتقاء محصول فرا رسیده است. چنان‌چه به‌عنوان یک کاربر تازه‌وارد به‌دنبال خریداری آی‌پد هستید؛ در این‌صورت اکنون زمان مناسبی برای انجام این‌کار است. آی‌پد جدید در مقایسه با قیمت خود محصولی ارزشمند به‌شمار رفته و با وجود سیستم‌عامل iPadOS 15 در زمینه مولتی تسکینگ و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی کاملا توانمند است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی یمن / زخمی شدن 10  نفر