نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان


نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان

یک کارآفرین لرستانی گفت: مهمترین پتانسیل استان نیروهای جوان تحصیلکرده است.

محمدحسین عبدی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارآفرینی از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که با نگاهی به کشورهای بیشتر توسعه یافته می‌بینیم آن‌ها از طریق کارآفرینی و تولید داخل توانسته‌اند به سمت توسعه حرت کنند.

وی با تأکید بر جایگاه و نقش فرهنگ کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار اضافه کرد: بی‌تردید کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد و ازاین‌رو لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در استان و کشور به‌خوبی احساس می‌شود.

عبدی پور با اشاره به موانع پیشروی کارآفرینان ادامه داد: دولت مهم‌ترین مانع در این مسیر است. تفکر حاکم بر دستگاه‌های اداری به‌گونه‌ای است که کارآفرین را به چشم شخصی پولدار می‌بینند که باید سهمی از او گرفت و سنگی جلوی پایش انداخت. از طرفی قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی زائد اداری مانند نیروهایی فرسایشی عمل کرده و انرژی کارآفرین را می‌گیرند.

این مخترع لرستانی با بیان اینکه اعتقادی به کارآفرینی در حوزه گردشگری استان لرستان ندارم، خاطرنشان کرد: گرچه معتقدم ورود به این حوزه باعث می‌شود تنها دارایی استان که همان طبیعت بکر است، از بین برود و لرستان دیگر چیزی برای عرضه نداشته باشد اما در این زمینه می‌توان کارهای مناسبی انجام داد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد نیروی جوان تحصیلکرده مهمترین پتانسیل استان است که روی آن‌ها می‌توان مانور داد و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کرد.

عبدی پور گفت: به جوانان هم استانی توصیه می‌شود اگر قصد دارند وارد مسیر کارآفرینی شوند از ناملایمات و سختی‌ها خسته نشده و مصمم مسیر را ادامه دهند.

عبدی پور با اشاره به فعالیت مرکز شتابدهی کسب‌وکارهای فناورانه جهاد دانشگاهی گفت: خوشبختانه این مرکز در شرایط سختی که کارآفرینان و واحدهای فناور استان دارند، کمک حال آن‌هاست و تا جایی که امکان داشته باشد ما را حمایت می‌کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟