کج فهمی و عدم آگاهی از مهم ترین موانع وحدت است


کج فهمی و عدم آگاهی از مهم ترین موانع وحدت است

عبدالعزیز سنوا اندیشمند اوگاندایی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه موضوع وحدت اسلامی ناظر به یک وجه مهم در بعد اجتماعی دین اسلام است، گفت: همه مسلمانان در همه جوامع مسلمان اعم از دولت های اسلامی و ملت های اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند و به هم کمک کنند. در این مسیردولت های اسلامی می توانند در بهره گیری از ظرفیت ملت های اسلامی برای ایجاد این وحدت...

کج فهمی و عدم آگاهی از مهم ترین موانع وحدت است
عبدالعزیز سنوا اندیشمند اوگاندایی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه موضوع وحدت اسلامی ناظر به یک وجه مهم در بعد اجتماعی دین اسلام است، گفت: همه مسلمانان در همه جوامع مسلمان اعم از دولت های اسلامی و ملت های اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند و به هم کمک کنند. در این مسیردولت های اسلامی می توانند در بهره گیری از ظرفیت ملت های اسلامی برای ایجاد این وحدت بزرگ، سهم و نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: آن چه مانع اتحاد می شود، کج فهمی و عدم آگاهی نسبت به کلیت دین و اصول اصلی آن است. اغلب مسلمانان از حال یکدیگر بی خبر هستند، درباره موضوعات مختلف با تعصب و متوهمانه برخورد می کنند و بسیاری از مواقع هم درباره تفکرات یکدیگر دچار اشتباه می شوند. چنانچه پیروان شیعه درباره پیروان سنی و بالعکس به نادرستی فکر و قضاوت می کنند و این امر نتیجه ای جز سوء تفاهم و ایجاد دشمنی ندارد. در همین زمینه دشمنان هم به شدت بر این سوءتفاهم ها دامن می زنند. افرادی هم متاسفانه بر اثر همین سوء فهم، سوء تحلیل و غفلت از نقشه کلی دشمنان بازیچه این بازی قرار می گیرند و دشمن از آنها استفاده می کند. این در حالی است که برخی مواقع یک انگیزه خیلی کوچک، انسانی را وادار می کند حرفی بزند، موضعی بگیرد، کاری بکند که دشمن در نقشه کلی خود از ان حرف استفاده می کند و شکاف را بین مسلمانان افزایش می دهد.

او در ادامه تصریح کرد: وجود پیامبر اکرم بزرگ ترین مایه اتحاد در همه دوره های اسلامی بوده است و امروز هم می تواند مایه وحدت باشد. زیرا اعتقاد اغلب مسلمانان به این وجود بزرگوار، با انس و الفت توام است و از این رو پیامبر اکرم مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمان هاست و همین محوریت، یکی از دلایل انس دل های مسلمانان و نزدیکی مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر به حساب می آید. به همین دلیل بسیار توصیه می شود که همه مسلمانان بر ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و آموزه هایی که از ایشان به جا مانده است، تمرکز کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...