5 چاه جدید برای تامین آب شرب مناطق شهری چهارمحال و بختیاری حفر شد


5 چاه جدید برای تامین آب شرب مناطق شهری چهارمحال و بختیاری حفر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با حفر و وارد مدار کردن پنج حلقه چاه جدید تنش آبی در مناطق شهری استان تا حدی فروکش کرده است اما همچنان به همراهی مردم برای گذر از روزهای سخت خشکسالی نیاز است.

فرشاد متقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع تنش آبی در مناطقی از استان از جمله فرخشهر، بن، شهرکیان و نقنه به سبب خشک شدن چاه‌ها در پی خشکسالی‌های شکل گرفته در استان، رخ داد.

وی ادامه داد: در همین راستا با حفر و وارد مدار کردن یک حلقه چاه در فرخشهر، ۲ حلقه در شهرکیان، یک حلقه در بن و یک حلقه در شهر نقنه، قطعی آب در این مناطق برطرف شده اما همچنان تهدید تنش آبی بطور کامل برطرف نشده است.

متقی در عین حال اجرای افت فشار در شبکه‌های توزیع آب را از برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: اگر چه چالش قطعی آب در استان برطرف شده است اما همچنان مردم با افت فشار آب مواجه هستند که این موضوع برای مدیریت صحیح مصرف و توزیع عادلانه آب در همه مناطق به اجرا گذاشته شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۵ درصد آب شرب استان از چاه‌ها تامین می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ چاه در استان، آب شرب مردم استان را تامین می‌کند و حدود پنج درصد دیگر نیز از رودخانه‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

متقی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پاییز امسال نیز با کمبود بارش‌ها مواجه خواهیم شد، به مردم توصیه کرد تا با مدیریت مصرف خود و خودداری از استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب مسوولان را در مدیریت منابع آبی یاری دهند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید