220 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در البرز برگزار می‌شود


220 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در البرز برگزار می‌شود

قزوین-ایرنا-فرمانده سپاه ناحیه اما رضا (ع) شهرستان البرز گفت: 220 برنامه با محوریت 31 موضوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس،اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران کمتر از ۲ سال پس از پیروزی در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ وارد جنگی نابرابر شد که در یک سوی آن استکبار جهانی با تمام قوا و از سوی دیگر نیز بحران های ناشی از فرار سران ارتش و وجود اختلافات قومی و قبیله ای، کشور را فرا گرفته بود.

به گفته وی، رهبری خردمندانه و فرزانه امام راحل و وجود وحدت و انسجام در کشور باعث شد تا جوانان این مرز و بوم هشت سال تمام جانانه و مردانه در برابر ابرقدرت های آن زمان و در یک جنگ فرسایشی بایستند و در نهایت نیز آن را به نفع خود و بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به پایان برسانند.

سرهنگ طاهرخانی از دوران دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه انسان ساز یاد کرد و یادآور شد: شاید به جرات بتوان گفت که تمامی کتاب ها و خاطراتی که از جنگ تحمیلی نوشته شده تنها ۱۰ درصد حقایق را بیان داشته چرا که بسیاری از زوایای این جنگ هنوز انعکاس داده نشده و تمامی اتفاقات و امدادهای غیبی رخ داده در آن گفته نشده است.

وی یاد و خاطره شهدای این دوران را نیز گرامی داشت و تصریح کرد: از خودگذشتگی ایثارگران و رزمندان این آب و خاک در دفاع مقدس باعث شد تا اقتدار و عزت جمهوری اسلامی به جایی برسد که ما امروز شاهد برپایی گردامیداشت چهل و یکمین دوران دفاع مقدس باشیم و امروز نیز بر همه آحاد جامعه واجب است که تا در چنین ایامی ضمن تجلیل از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، یاد و خاطره همه این عزیزان را بار دیگر زنده نگاه داریم.

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) الوند با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی، گفت: امروز همه مسوولان وظیفه دارند تا قدردان مردمی که به گفته امام راحل نمونه آن در دوران صدر اسلام نیز وجود نداشت، باشند و آنان را در راه رسیدن به اهداف خود مورد هرگونه حمایت قرار دهند.

این مسوول با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی این شهرستان در طول هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با سخنرانی ریاست جمهوری، تجلیل از خانواده معزز شهدا، گلباران مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، برگزاری نشست های بصیرتی توسط سخنرانان، رژه یگان موتوری نیروهای مسلح، دیدار با ائمه جمعه و حضور بسیجیان در نماز جمعه، کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده در قالب کمک های مومنانه و طرح هر کاسب یک دانش آموز به منظور پوشش حمایتی دانش آموزان نیازمند از جمله برنامه های پیش بینی شده ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استاندار قزوین با خانواده شهیدان آموخت دیدار کرد