2 مدرسه تخریبی در پلدختر وجود دارد


2 مدرسه تخریبی در پلدختر وجود دارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: 2 مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد که اعتبار لازم برای تخریب کامل و بازسازی مجدد آنها اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر، کورش احمدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که با محوریت بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در صورت تخریب این ۲ واحد آموزشی فضای این مدارس به چمن مصنوعی تبدیل می شود و در این راستا مدیر کل نوسازی استان در این رابطه قول مساعد داده که چنانچه زمین مورد نظر آماده شود ۲ سالن ورزشی با چمن مصنوعی احداث خواهد شد.

وی افزود: شرایط کرونایی بیش از ۲ سال است که آموزش مدارس را در این شهرستان کم اثر کرده در حالی که علم و مدرسه سنگری است برای دفاع از ارزش و به راحتی و سهولت نباید این مهم کم رنگ شود.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر بیان کرد: علی رغم تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش در زمان تحصیل در دوران شیوع کرونا آموزش مجازی نتیجه مطلوب را نداشته و این اداره به تدریج مصمم است به سمت آموزش حضوری برود که به طور قطع تحقق این مهم همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان، شهرداری و راه و شهرسازی پلدختر را می طلبد.

احمدی یادآور شد: تعداد کل دانش آموزان پلدختر ۱۰ هزار و ۵۹۴ نفر است که از این تعداد پنج هزار و ۶۰۵ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۳۶ نفر در مقطع متوسطه اول و یکهزار و ۷۵۰ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: تعداد معلمان شاغل و فرهنگیان شاغل در اداره آموزش و پرورش پلدختر ۸۷۹ نفر است.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر ادامه داد: ۲۴۰ نفر در چهار گروه پیش دبستانی، نهضت، حق التدریس و خرید خدمت آموزشی که سنوات قبل از سال ۱۳۹۱ داشتند مشمول شرایط جذب دانشگاه فرهنگیان هستند که از این تعداد ۶۹ نفر در مقطع ابتدایی و متوسطه جذب و براساس نیاز شاغل است و ۱۰۳ نفر باقی مانده که در دانشگاه فرهنگیان دانشجو بوده و تا کنون جذب نشده اند.

وی افزود: سازماندهی نیروهای انسانی در این اداره انجام شده و دبیران و آموزگاران در محل کار سازماندهی شدند.

احمدی ثبت نام دانش‌آموزان و سازماندهی را یکی از شاخص های ارزیابی کار مدیران دانست و یادآور شد: پلدختر در سفارش توزیع کتب درسی مقام نخست را در استان دارد که از کارهای پروژه مهر است و در سال تحصیلی گذشته بیش از یک نمره در امتحانات نهایی دوازدهم رتبه اول استان را داشت.

وی اظهار داشت: ۱۲۲ مدرسه در پلدختر است که از این تعداد ۷۹ مدرسه ابتدایی، ۶۷ دولتی و ۱۳ مدرسه غیر انتفاعی است.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: پلدختر ۲۴ مدرسه متوسطه اول دارد که ۲۱ مدرسه آن دولتی و سه مدرسه غیر انتفاعی است همچنین ۱۴ مدرسه متوسطه دوم نظری وجود دارد که ۱۱ مدرسه دولتی و سه مدرسه غیر دولتی است.

وی افزود: ۲ مدرسه متوسطه فنی و کاردانش یکی پسرانه و یکی دخترانه در این شهر فعال است و ۲۲ مدرسه مدارس غیر دولتی هستند که ۲۲۶ کلاس درس ابتدایی و ۸۹ کلاس درس متوسطه اول در پلدختر است که امسال ۲ کلاس به آنها افزوده می‌شود و همچنین ۶۱ کلاس متوسطه دوم نظری، ۱۲ کلاس فنی و هفت کلاس کار و دانش که در مجموع ۸۰ کلاس می شود.

احمدی یادآورشد: متاسفانه مدرسه روستای جلوگیر مدت ۲ سال است که آب آشامیدنی ندارد و علی رغم پیگیری های انجام شده در این راستا تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی افزود: زیر زمین ساختمان اداری آموزش و پرورش پلدختر که محل انبار و دپو تجهیزات است سه سال است و نشتی لوله های آب در آن به چشمه تبدیل شده که از طریق نصب پمپ آب چهار اینج تخلیه و به خارج از ساختمان هدایت می شود ،اما در طی این مدت همچنان نشت یاب امور آب و فاضلاب اقدامی در این راستا انجام نداده است.

مدیرآموزش و پرورش پلدختر پوشش اینترنت برای آموزش مجازی را ضروری دانست و گفت: این اداره مصمم است آموزش در روستاها را به سمت حضوری بکشاند.

وی افزود: بازگشایی مدارس برای کلاس هایی که زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند و کلاس های مدارس روستایی در تمام مقاطع به صورت حضوری برگزار می شود و در مدارس شهری نیز یک ماه اول به صورت مجازی می باشد که می توان کلاس اول ابتدایی را در ۲ یا سه گروه تقسیم بندی کرد که طی ۲ یا سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس آموزش ببینند که نیاز به همکاری شبکه بهداشت و درمان دارد.

احمدی یادآورشد: مدرسه ۱۲ کلاسه پشت پمپ بنزین مجوز ساخت نگرفته و برای ساخت به خیران واگذار شده که جهاد کشاورزی نسبت به این امر شکایت کرده که لازم است با همکاری اداره های معترض مجوز احداث آن صادر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...