طرح استفاده از کیسه های پارچه ای خرید در البرز با جدیت دنبال می شود


طرح استفاده از کیسه های  پارچه ای خرید در البرز  با جدیت دنبال می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طرح استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای خرید به جای کیسه‌های پلاستیکی در البرز با جدیت بیشتری توسط محیط زیست دنبال می شود.

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از پلاستیک و محصولات سنتز شده از آن در جوامع، موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای حیات وحش و محیط زیست شده است.

وی اظهار داشت: همین امر توجه و به تبع آن راهکارهای بسیاری را در سال های اخیر برای کاهش آلودگی های پلاستیکی موجب شده است.
وی ادامه داد: توزیع کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک یکی از این راهکارهاست، چرا که کیسه های پارچه‌ای برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده بوده و برای محیط زیست هم چندان مضر نبوده و قابل بازگشت به طبیعت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بیان داشت: ضمن اینکه کیسه های پارچه ای قابل شستشو بوده اما کیسه های پلاستیکی پس ازمدتی به یک پسماند غیرقابل تجزیه تبدیل می شود و رها سازی آن در طبیعت آثار مخربی برای محیط زیست انسانی ، گیاهی و جانوری دارد.

حکیمی گفت: از این رو این طرح از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با همکاری جمعی از دوستداران و حامیان محیط زیست با توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های بزرگ سطح شهرستان جهت فرهنگ سازی و استفاده از کیسه های پارچه ای و عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی آغاز شد که بزودی شاهد اجرایی شدن آن در تمام شهرستان های استان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!