کانون مصباح برترین های فهما در رواق نمایش 


کانون مصباح برترین های فهما در رواق نمایش 

کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت یکی از کانون های برتر سطح جنوب کرمان است که توانست با حضور پررنگ در اولین رویداد ملی فهما توانست رتبه دوم کشوری در رواق نمایش را کسب کند.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور پس از شکل گیری اقدام به تاسیس کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد کرد تا از این طریق بستری را برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد فراهم کرده و استعدادهای نهفته آنها را شکوفا کند.


در سال ۹۸ ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای انسجام در فعالیت های کانون ها و همچنین تبادل تجربیات بین آنها زیست بوم مجازی سامانه بچه های مسجد را راه اندازی کرد.


در این سامانه اولین رویداد ملی فهما (فرهنگ هنر مساجد ایران) در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق شکل گرفت که کانون ها فعالیت های خود را مبتنی بر این رواق ها انجام داده و گزارش عملکرد خود را در این سامانه ثبت می کنند.


یکی از اهداف این رویداد ملی رقابت سالم بین کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برای انتخاب برترین کانون های فرهنگی هنری است و کانون ها براساس عملکرد خود در سامانه بچه های مسجد امتیاز کسب کرده و حائز رتبه می شوند.


کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت یکی از کانون های برتر سطح جنوب کرمان است که توانست با حضور پررنگ در اولین رویداد ملی فهما توانست رتبه دوم کشوری در رواق نمایش را کسب کند.


در ادامه گفتگوی خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح در خصوص فعالیت ها و برنامه های این کانون فرهنگی هنری را می خوانید:


«علی عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری مصباح در سال ۸۹ تاسیس شده است و از بدو تاسیس تاکنون رویکرد فعالیت های خود را مبتنی بر فعالیت در حوزه هنر قرار داده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت افزود: هنر به عنوان یک ابزار می تواند به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و از این طریق بهتر می توان مفاهیم دینی و قرآنی و یا مسائل مختلف را در جامعه فرهنگ سازی کرد.


وی تاکید کرد: در واقع نگاه این کانون فرهنگی هنری در زمینه هنر، یک نگاه کلی برای تربیت هنرمند متعهد است و از همان ابتدا شروع به کار فعالیت های هنری متنوعی را آغاز کردیم.


عبدی نسب ابراز کرد: بر همین اساس در اولین گام، با فراخوان اقدام به جذب نوجوانان و جوانان به مسجد کرده و سپس استعداد یابی کرده و برای شکوفایی استعدادهای آنها دوره های آموزشی برگزار کریم.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت ادامه داد: یکی از فعالیت هایی که خیلی مورد توجه بچه های مسجد قرار گرفته تئاتر است و در این مدت در زمینه مورد نیاز حوزه بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه آموزش داده ایم چرا که نگاه ما به هنر تئاتر یک نگاه حرفه ای بوده و همواره برای اجرایی یک تئاتر خوب، وقت زیادی صرف نمایشنامه ها کرده آیم.


عبدی نسب اظهار کرد: به لطف خداوند توانستیم در انجمن تئاتر شهرستان عضو شده و کانون در جشنواره های مختلف تئاتر استانی حائز چندین رتبه برتر شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت اضافه کرد: این امر موجب شد تا با نگاه حرفه ای تری وارد عرصه تئاتر شویم و از سال ۹۳ یک کار نمایشی را با عنوان نی نوای بی نوا با موضوع واقعه عاشورا کار کردیم که این سوگ نمایش، کاری بسیار فاخری شد و مورد استقبال عموم مردم شهرستان های مختلف و دانشگاه ها قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نمایش نی نوای بی نوا یک کار فاخر و تلفیقی از تعزیه و نمایش همراه با موسیقی و مداحی های خاص بود که جلوه بسیار خوبی به کار داده و در هر بار اجرا بیش از ۴ هزار تماشاچی داشت.


عبدی نسب بیان کرد: عنوان گروه نمایش کانون، مصباح است و این گروه متشکل از یک گروه ۴۰ نفره از بازیگران کودک، نوجوان و جوان برای اجرای سوگ نمایش نی نوای بی نوا است و برای سایر نمایش ها نیز ۱۰ نفر بازیگر نوجوان و جوان آموزش دیده اند.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت یادآور شد: در سال ۹۸ با تلاش و پشتکار بچه های مسجد در اولین رویداد ملی فهما توانستیم رتبه دوم کشوری در رواق نمایش را کسب کنیم.


وی افزود: کانون تاکنون در حوزه فعالیت های هنری در بحث سرود، تئاتر، فیلم سازی، مستند، انیمیشن و موشن گرافیک فعالیت های مطلوبی داشته و این فعالیت ها همچنان مستمر است.


عبدی نسب تصریح کرد: در بحث تولید فیلم و اجرای نمایش نگاه ما بیشتر با بر اساس مبانی اصلی در حوزه قرآن و عترت است و همواره سعی کردیم تا در قالب کارهای ابتکاری و خلاقانه این مفاهیم را به مخاطبین به شکلی نامحسوس القاء کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت ابراز کرد: فهما به عنوان یک برنامه فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور در حال برگزاری است و یکی از مزایای آن شناسایی استعدادهای خوب بچه های مسجد است.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با برنامه های دیده شده در رویدادهایی ملی فهما، این استعدادهای بچه های مسجد شکوفا شده و فعالیت های فرهنگی هنری آنها به سمت حرفه ای تر برود.

به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد بستری فراهم شده تا آنها در دوره های مختلف آموزشی و همچنین مسابقات فرهنگی شرکت کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید