پیشگیری از وقوع جرم نباید به کارهای روزمره دستگاه‌ها محدود شود


پیشگیری از وقوع جرم نباید به کارهای روزمره دستگاه‌ها محدود شود

قزوین -ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت:پیشگیری از وقوع جرم، خارج از کارهای روتین، روزمره و اداری دستگاه‌ها است و باید ظرفیت سازمان‌ها به شکل مطلوب در این زمینه به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا،محمد قاسمی روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین،افزود: فرمایش مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در همه دستورالعمل ها مشخص است و تنها انجام وظایف سازمانی در این زمینه دردی را دوا نمی کند.

وی افزود: اگر تنها به فکر کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا باشیم و حرکت نویی با استفاده از ظرفیت های سازمانی،خارج از کارهای روتین، روزمره و اداری برای پیشگیری از وقوع جرم انجام نشود کار موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

قاسمی گفت: باید کاری کنیم که مردم به سمت ارتکاب جرایم مانند تخریب محیط زیست،چاه‌های غیرمجاز،برداشت‌های بی رویه از منابع آبی،تغییر کاربری ها حرکت نکنند چون استفاده از برخوردهای قهری در این حوزه ها بازخورد عکس در این زمینه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود:شرکت امور آب، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، محیط زیست باید براساس تجربیات کاری خود به این سمت بروند که با اقدامات به موقع، افراد به سمت معضل های اجتماعی سوق پیدا نکنند.

وی همچنین گفت: وقتی شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان تشکیل می شود باید سازمان های متولی براساس تجربیات کاری خود،برنامه‌هایی را در این زمینه به شکل موثر عملیاتی کرده و گزارش کار آنرا ارایه کنند.

قاسمی افزود: متاسفانه عطش ارتکاب جرم در حوزه‌های مختلف در جامعه وجود دارد بنابراین نباید منتظر بمانیم که بعد از ارتکاب جرم با متخلفان برخورد کنیم.

در ادامه این جلسه درخصوص کاهش پرونده‌های قضایی و وظایف سازمان‌ها در این زمینه،پیشگیری از سرقت،حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی و اشتغال مددجویان زندانها و معتادان بهبود یافته بحث و گفت و گو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان