چهار ورزشکار زنجانی در مسابقات شطرنج غرب آسیا شرکت کردند


چهار ورزشکار زنجانی در مسابقات شطرنج غرب آسیا شرکت کردند

زنجان - ایرنا - رییس هیات شطرنج استان زنجان گفت: چهار شطرنج باز زنجانی در رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده های سنی غرب آسیا، شرکت داشتند که متاسفانه به مقامی دست نیافتند.

وحید خالصی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا به علت شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا شطرنج بازان کشورهای مختلف به این بیماری منحوس به صورت "آنلاین" برگزار شد.

وی اظهار داشت: این رقابت ها از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه جاری در ۲ بخش پسران و دختران و در رده های سنی ۸ تا ۱۸ سال به میزبانی کشور سریلانکا برگزار شد که پرهام حبیبی فرد، (زیر ۱۰ سال) مهسا علوی (زیر ۱۲ سال) و محسن و حسین رستمی (زیر ۱۶ سال) از زنجان در این پیکارهای قهرمانی شطرنج غرب آسیا، شرکت کردند.

خالصی با بیان اینکه این چهار شطرنج باز زنجانی از مقام آوران کشوری بوده و در رنکینگ بالایی قرار دارند، افزود: این مسابقات به صورت انفرادی برگزار شد و در هر رده سنی نیز معمولا بالای ۱۰۰ شطرنج باز شرکت می کنند.

رییس هیات شطرنج استان زنجان گفت: شطرنج ایران نیز به دلیل وجود شطرنج بازان توانمند و قَدَر از کشورهای مطرح در غرب آسیا به شمار می آید و کشورهایی چون هند، مغولستان، سریلانکا نیز از برترین های این رشته ورزشی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات