196 تعاونی در چابهار و دشتیاری فعالیت می‌کنند


196 تعاونی در چابهار و دشتیاری فعالیت می‌کنند

چابهار- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار ودشتیاری گفت: 196 تعاونی در بخش‌های مسکن مصرف، تولیدی ،صیادی، مرزنشینان و خدماتی با بیش از 200 هزار نفر عضو در چابهار و دشتیاری فعالیت می‌کنند.

مسعود کلکلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات بانکی معمولا به هرمیزان ومتناسب با نوع طرح و میزان ایجاد اشتغال پس از تصویب به تعاونی های مختلف پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که ایده ای در رابطه با کسب وکار دارند پس از تایید کارشان تسهیلات دریافت می کنند، افزود: تعاونی سرمایه های خرد وکوچک را تبدیل به یک شرکت یا صنعت می کند وهمه اعضا در آن مشارکت دارند که شاید افراد به تنهایی از عهده آن بر نیایند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ تعاونی به ثبت رسیده تنها ۱۹۶ تعاونی فعال هستند، خاطرنشان کرد: علت عدم فعالیت برخی تعاونی ها اتمام پروژه و یا فعالیت تعاونی است که بعد از پایان کار باید جهت انحلال آن اقدام شود.

وی ادامه داد: برخی مدیران تعاونی ها از چابهار رفته اند وهمچنان بعنوان تعاونی غیر فعال شناخته می شوند لذا مدیران تعاونی باید جهت فعالیت مجدد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه تا جهت برگزاری مجامع و راه اندازی مجدد به آن کمک و مساعدت شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار ودشتیاری گفت: امسال در مجموع پنج تعاونی در استان سیستان وبلوچستان به عنوان معرفی شدند که ۲ تعاونی برتر از چابهار بودند.

وی ادامه داد: بخش تعاون نیز می تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه تعاون در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بیان شده که با فعال سازی تعاونی ها تامین نیازهای اساسی نظیر مسکن، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پروش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک