ارتقای ورزش سه گانه در اصفهان مستلزم حمایت باشگاه‌هاست


ارتقای ورزش سه گانه در اصفهان مستلزم حمایت باشگاه‌هاست

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات ورزش سه گانه استان اصفهان اظهارداشت: ارتقا و توسعه رشته ورزشی سه گانه و زیرمجموعه‌هایش مستلزم حمایت باشگاه‌ها بویژه باشگاه‌های بزرگ استان است.

به گزارش ایرنا، تِرای اَتلون (ورزش سه گانه) یکی از رشته‌های المپیکی پر طرفدار در جهان به شمار می‌رود؛ این رشته شامل یکهزار و ۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۱۰ کیلومتر دو صحرانوردی است که به صورت متوالی و پی در پی انجام می‌شود.

محمد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیمداری باشگاه‌های استان سبب دلگرمی و حمایت از ورزشکاران و در نتیجه حضور بیشتر چهره‌ها و علاقه‌مندان می‌شود و این برای بهبود وضعیت ورزش استان و پس از آن سطوح کشوری و برخورداری از یک تیم ملی قوی و مقتدر مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: نبود محل تمرین و جایگاه اختصاصی دوچرخه سواری چالش اصلی این رشته است که البته قول احداث مسیر اختصاصی دوچرخه سواران حرفه ای در منطقه سپاهانشهر را به ما داده اند و پس از آن گرانی تجهیزات بویژه دوچرخه مشکل عمده این رشته محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دوچرخه مطلوب و حرفه‌ای سه گانه دست کم یکصد میلیون و دوچرخه برای ورزشکار مبتدی حداقل ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد ، اظهارداشت: پرداخت مبلغ مذکور برای ورزشکاران دشوار است و به همین دلیل از نیاز به پشتوانه مالی سخن می‌گوییم.

باقری خاطرنشان کرد: استان ما جزو بهترین هیات‌ها در کشور به شمار می‌رود و ورزشکاران این خطه در مسابقات ملی همواره سکوهای برتر را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ورزش در شهرستان‌ها و روستاها گفت: امید است در ۶ ماه دوم سال در صورت بهبود وضعیت کرونایی، مسابقات داخلی در شهرستان‌ها و روستاها برگزار شود.

دبیر هیات ورزش سه گانه با بیان اینکه حمایت‌های باشگاه سپاهان از تیم دختران اصفهان مثمر ثمر بود، تصریح کرد: این امر به موفقیت بانوان استان منجر شده است و شمار بازیکنان علاقه مند را افزایش کرد.

حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا