پنجم مهر آخرین مهلت دریافت واکسن در کیش اعلام شد


پنجم مهر آخرین مهلت دریافت واکسن در کیش اعلام شد

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از کیشوندان نوبت اول واکسن خود را دریافته کرده اند آخرین مهلت دریافت دُز اول واکسن در این جزیره پنجم مهر تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضارضانیا روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: کیشوندان ۱۸ سال به بالا ساکن در کیش، دعوت می شود با در دست داشتن مدارک احراز سکونت در جزیره پنجشنبه برای دریافت دُز اول واکسن به تالار شهر مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: پنجم مهر آخرین مهلت دریافت واکسن دز اول است و در صورت مراجعه نکردن این افراد برای تزریق واکسن تا تاریخ ذکر شده مهلت واکسیناسیون آنان انجام نخواهد شد.

رضانیا یادآور شد: همچنین از امروز یکم مهر واکسیناسیون افراد ۱۵ تا ۱۸ سال در این جزیره آغاز شده و انتظار می رود با استفاده از واکسن سینوفارم هرچه زودتر این کیشوندان نیز دژ اول واکسن خود را دریافت کنند.

از آغاز واکسیناسیون ساکنان جزیره کیش در برابر ویروس کرونا تا پایان روز گذشته ۴۳ هزار و ۷۳۳ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده که شامل ۳۲ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت اول و ۱۱ هزار و ۵۴۹ دُز نوبت دوم است.

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز