مرحله پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی گرمسار ادامه دارد


مرحله پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی گرمسار ادامه دارد

سمنان- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار گفت: مراحل پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی در غرب این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش ایرنا، مهوش کمالی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: بندکشی آجرهای نما و محوطه از جمله اقدامات در حال انجام برای مرمت این کاروانسرای تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت این کاروانسرا از سال ۹۷ آغاز و بدون توقف و به‌صورت مستمر اجرا شد، خاطرنشان کرد: کاروانسرای ایوانکی از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

کمالی گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی در ۲۰ کیلومتری گرمسار و در یک کیلومتری شهر ایوانکی در مسیر تهران به گرمسار واقع است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی یکی از کاروانسراهای زیبای چهار ایوانی دوره صفوی در استان و دارای سردر زیبایی است، افزود: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ و دارای ۲ شاه‌نشین در ضلع شرقی و غربی است.

کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی دارای ۲۴ حجره و چهار باربند است.

استان سمنان مسیری تاریخی و بخشی از جاده ابریشم معروف بوده است. حدود ۳۰ کاروانسرا در تمام نقاط استان سمنان از شرق تا غرب استان قرار دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرآوری، اهرمی برای جهش تولید بخش معادن سمنان