امام جمعه اراک: زمان زورگویی یک طرفه آمریکا گذشته است


امام جمعه اراک: زمان زورگویی یک طرفه آمریکا گذشته است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: زمان زورگویی و یاغی‌گری یک طرفه آمریکا گذشته و باید حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک افزود: امروز آمریکا باید دست از لجاجت، تحریم دارو، نفت و تحریم‌های ضد حقوق بشری بردارد و حقوق به‌ حق ملت ایران اسلامی را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی پای آرمان‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، عزت و اقتدار ملی ایستاده‌اند و سرنوشت خود را رقم خواهند زد

امام جمعه اراک گفت: ملت‌های منطقه و در راس آنان مردم ایران اسلامی هوشیار هستند و اجازه سلطه‌گری به آمریکا را نمی‌دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ریشه در عاشورا و کربلای امام حسین(ع) دارد و شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی به عشق کربلا و سرور و سالار شهیدان در جبهه‌های حق علیه باطل جانبازی کردند.

وی افزود: جبهه مقاومت نیز اکنون همانند دفاع مقدس در برابر اسرائیل، داعش و دشمنان اسلام و قرآن ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۲۷ نهج البلاغه می فرمایند: یکی از باب‌های بهشت، باب مجاهدین است که شهدا و مجاهدان راه خدا در آن وارد می شوند و شهدا اسلام و انقلاب این راه را انتخاب کردند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک با یادآوری آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه باید همت کنند تا جریان آموزش و پرورش که راهبرد مهم نظام و کادر سازی برای اسلام، قرآن و ولایت است، به خوبی اجرایی شود.

وی با یادآوری ورود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموزی کلاس اولی به مدارس سراسر کشور خاطر نشان کرد: پرورش دانش آموزان از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش بوده و نباید تنها آموزش اصل قرار گیرد و پرورش در این نهاد فراموش شود.

امام جمعه اراک گفت: دانش آموزان کشور باید علمداران امام حسین(ع) و مروج مکتب اهل بیت و ائمه اطهار باشند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که جمهوری اسلامی در زمینه فناوری صلح آمیز هسته‌ای و علمی باید پیشرفت کند ورزشکاران کشور نیز باید در میادین ورزشی دنیا با قدرت حاضر شوند.

نماز عبادی، سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!