مسوولان خراسان جنوبی رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند


مسوولان خراسان جنوبی رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی آمده است: رحلت فقیه مجاهد و پارسا حضرت آیت الله علامه آقای حسن‌زاده‌ آملی اعلی اله مقامه موجب تاسف و تاثر شدید اینجانب شد.

وی ادامه داد: این انسان بزرگ و پرهیزگار، از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای بود که در سراسر عمر با برکت و نورانی خود را برای حوزه‌ علمیه، روحانیون و مردم مومن وقف و اسوه‌ اخلاقی و عملی برای شاگردان و قاطبه مردم و ارادتمندان خود بود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اینجانب به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و به حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفیضان از نَفَس گرم آن بزرگوار و به ویژه به خاندان مکرّم و معظم ایشان عرض تسلیت دارم.

استاندار خراسان جنوبی هم در پیامی تصریح کرد: ضایعه ارتحال فیلسوف نامدار "علامه حسن‌زاده آملی" موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

حمید ملانوری افزود: بدون ترید فقدان این شخصیت ممتاز جهان تشیع که از بی‌نظیرترین سرمایه‌های علمی کشور و گنجینه‌ای غنی از جمیع معارف بود، خسرانی جبران‌ناشدنی است.

وی بیان کرد: اینجانب رحلت این فقیه ربانی که عمر باعزت خود را صرف ترویج معارف دینی و انتشار علوم مختلفه کرد را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم و همه شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن عالم زاهد، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان، شکیبایی مسالت دارم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی هم در پی رحلت علامه حسن‌زاده آملی بیانیه تسلیتی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر اندوهگین رحلت جانسوز علامه فرزانه و متفکّرِ فیلسوف و ادیبِ نامدار بزرگ، حضرت علامه آیت الله حسن‌زاده آملی (رحمت اللّه علیه) موجبات تألم و تأثر خاطر ایران اسلامی شد. عروج ملکوتی این عارف وارسته، عالم ربانی و سالک توحیدی و فقیه اصولی برای کشور و برای جهان اسلام، خاصه اهل تشیع، ضایعه‌ای سنگین و فقدانی جبران‌ناپذیر و خاموشی این چراغ فروزان حقا خسارتی بزرگ برای جویندگان معارف عمیق اسلامی به شمار می‌آید.

این بیانیه می‌افزاید: نقش بی‌بدیل حضرت علامه در پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی «رحمت اللّه علیه» و تبعیت و حمایت از خط مقام عظمای ولایت و تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام اللّه، ستودنی بود. این مفسر بزرگ قرآن، مروج احکام و اخلاق و مکارم متعالیه، دانشمندی ذوفنون و از جمله چهره‌های نادر و فاخری بود که علم و عمل، عقل و معرفت، شهود و حضور را با هم در آمیخته و جان شیفتگان و تشنگان حقیقت را سیراب می‌کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت و تعزیت این مصیبت بزرگ به محضر مقدس حضرت بقیةاللّه الأعظم ارواحنا فداه؛ رهبر معطم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، فضلای حوزه‌های علمیه، جامعه علمی کشور به ویژه مستفیضان از نفس گرم و شاگردان و اردتمندان و بیت شریف ایشان؛ به روح پرفتوح این عالِم ربانی و فقیه صمدانی درود فرستاده و رحمت و غفران واسعه الهی و علو درجات را برای ایشان از آستان احدیت مسألت می‌نماید.

این شورا اعلام کرد: به مناسبت ارتحال آیت الله حسن‌زاده آملی مراسم ترحیم و بزرگداشتی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند فردا (دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب (سوم مهر) در زادگاهش شهر آمل به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

علامه حسن‌زاده آملی اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد و در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟