چند خبر کوتاه از علوم پزشکی کردستان


چند خبر کوتاه از علوم پزشکی کردستان

سنندج - ایرنا - بازدید دبیرکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان توحید، تداوم نظارتهای ویژه کرونا بر فعالیت اصناف و ادارات و تجهیز 2 خانه بهداشت روستایی از سوی یک شرکت داروسازی عناوین چند خبر از حوزه علوم پزشکی کردستان است.

به گزارش روز یکشنه ایرنا، رییس مجمع نمایندگان کردستان و دبیرکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بخشهای مختلف بیمارستان توحید سنندج بازدید و ضمن عیادت از بیماران درجریان روند درمان بیماران قرار گرفت.

رییس بیمارستان توحید در این بازدید اظهار داشت: برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بیماران، درمانگاه بستری موقت برای درمان سرپایی بیماران کووید ۱۹ خریداری شده است.

دکتر اسعد فتحی پور افزود: همچنین ۲ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری پرتابل و ۲ مخزن اکسیژن به ظرفیت‌های ۱۰ و ۳۰ تن و یک ترانس برق نصب شده که تاثیربه سزایی درتامین اکسیژن وبرق مرکز داشته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با قدردانی از خدمات کادر درمان در بحران کرونا، اظهار داشت: پرداخت کارانه های معوقه پرسنل را با جدیت پیگیری می کنیم.

محسن فتحی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی، قراردادی و ۸۹ روزه را که در دوران کرونا متحمل سختی های بسیاری شده اند، مطرح و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

چند خبر کوتاه از علوم پزشکی کردستان

پلمب سه واحد صنفی در سنندج

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی چهار روز گذشته، سه واحد مختلف صنفی در این شهرستان به علت عدم رعایت موازین بهداشتی با کسب نیابت قضایی پلمب شد.

دکتر جهانبخش یوسفی اظهار داشت: رعایت الزامات بهداشتی توسط اصناف همواره ضروری بوده و در دوران بیماری کرونا حساسیت رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اصناف الزام بیشتری دارد و با هر نوع سهل انگاری برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در چهار روز گذشته ۱۶ اکیپ گشت مشترک ستادی از پنج اداره و ۱۹۰ واحد صنفی و کارشناسان محیطی از ۳۵۵ واحد صنفی و تجاری، ورزشی و پزشکی بازدید کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه بازرسان این مرکز همچنین در مدت یاد شده از ۱۱۶ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده بازدید کردند، افزود: در زمینه نظارت بر سلامت نان شهر سنندج نیز نمونه بردای از ۲ واحد نان خبازیها از نظر تعیین میزان نمک وعدم استفاده از جوش شیرین در نان انجام شد.

یوسفی در مورد برخورد قانونی با متصدیان خاطی اصناف نیز گفت: پس از بازدیدهای صورت گرفته ۱۰ واحد صنفی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

وی از پیگیری هشت مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته و یک مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در روزهای گذشته خبر داد و ادامه داد: در مدت زمان یاد شده ۲۲۴ مورد تست کلر سنجی و ۱۹مورد نمونه برداری تایید سلامت آب درزمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب سنندج به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مسابقات دو بزرگداشت هفته دفاع مقدس وبرگزاری امتحان عملی مربیگری بدنسازی مردان را از دیگر فعالیت های بازرسان این مرکز در چهار روز گذشته عنوان کرد.

یوسفی با اشاره به فعالیت مستمر مراکز نمونه گیری وتست کرونا در مدت زمان یاد شده، افزود: تعداد ۸۹۶ مورد تست کرونا در مراکز نجمیعی از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به ویروس کرونا به عمل آمد.

تجهیز خانه بهداشت روستای جنیان سقز

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز گفت: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت داروسازی دکتر عبیدی این شرکت تصمیم به تجهیز ۷۵ خانه بهداشت روستایی در سطح کشور کرد که یکی از این خانه های بهداشت در سقز است.

دکتر پروین خسروپور افزود: با حضور تیم تجهیز این شرکت، کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان، پزشک و همکاران مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سنته و همچنین جمعی از اهالی روستا ضمن تحویل تجهیزات و لوازم به خانه بهداشت، این تجهیزات نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
اهالی روستای جنیان که با معضل کمبود آب مواجه هستند بعد از این اقدام شرکت عبیدی، با جمع آوری کمکهای مردمی یک تانکر آب خریداری و در خانه بهداشت روستا نصب کردند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان