واردات واکسن کرونا از 71 میلیون دز گذشت؛ سینوفارم بیشترین سهم را دارد


واردات واکسن کرونا از 71 میلیون دز گذشت؛ سینوفارم بیشترین سهم را دارد

گجت نیوز معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده است که تا چهارم مهرماه امسال واردات واکسن کرونا به 71 میلیون و 323 هزار و 606 دز در 57 محموله رسیده است. از نیمه اول بهمن سال 99 بود که واکسن کرونا به کشور وارد شد. طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، تعداد 71 میلیون و 323 هزار... نوشته واردات واکسن کرونا از 71 میلیون دز گذشت؛ سینوفارم بیشترین سهم را دارد...

معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده است که تا چهارم مهرماه امسال واردات واکسن کرونا به ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز در ۵۷ محموله رسیده است.

از نیمه اول بهمن سال ۹۹ بود که واکسن کرونا به کشور وارد شد. طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، تعداد ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز واکسن در ۵۷ محموله تا چهارم مهرماه امسال وارد کشور شده است. آمار نشان می‌دهد بالاترین سهم واردات واکسن به سینوفارم چین تعلق دارد.

آمار دقیق واردات واکسن کرونا

تاکنون ۶۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز واکسن سینوفارم از کشور چین در ۳۴ محموله وارد کشور شده و این واکسن چینی سهم بیش از ۸۶ درصدی را در اختیار خود گرفته است. ضمنا یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز آسترازنکا از چین (کوواکس) وارد کشور شده است. علاوه بر این دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز آسترازنکا از ژاپن و ۴۵۲ هزار دز هم از ایتالیا (کووکس) دریافت شده است. یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز اسپوتنیک و ۹۶۳ دز آسترازنکا از روسیه وارد شده است. علاوه بر این ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز از کره جنوبی (کووکس)، ۶۵۰ هزار دز آسترازنکا از اتریش و ۱۲۵ هزار دز واکسن بهارات از هند دریافت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه