بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب


بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

گجت نیوز هایما اس 7 پلاس یکی از محصولات جدید ایران خودرو محسوب می‌شود که به تازگی روانه بازار شده است. در ادامه با مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب این کراس اوور مونتاژی آشنا می‌شویم. هایما اس 7 پلاس که به تازگی در قالب طرح پیش فروش ایران خودرو به بازار عرضه شده بر خلاف آنچه تصور... نوشته بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب...

هایما اس ۷ پلاس یکی از محصولات جدید ایران خودرو محسوب می‌شود که به تازگی روانه بازار شده است. در ادامه با مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب این کراس اوور مونتاژی آشنا می‌شویم.

هایما اس ۷ پلاس که به تازگی در قالب طرح پیش فروش ایران خودرو به بازار عرضه شده بر خلاف آنچه تصور می‌شد فیس لیفتی را تجربه نکرده و ایران خودرو فقط برای آن برچسب پلاس و چند تغییر جزئی را در نظر گرفته است. در واقع این خودرو همان خودرویی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در چین رونمایی شد و اکنون عمر آن به بیش از ۱۰ سال می‌رسد. فیس لیفت نخست این کراس اوور چینی که در بازار ایران نیز موجود است به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد و به همین دلیل هایما اس ۷ پلاس از طراحی به‌روزی بهره نمی‌برد.

بررسی هایما اس ۷ پلاس

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

هایما اس ۷ دارای ظاهر بسیار ساده‌ای بوده و از سبک طراحی‌های امروزی نیز بی‌بهره مانده است. از این رو رقبای این خودرو نظیر کی ام سی K7، جک اس ۵ جدید و فیدلیتی موجود در بازار ایران می‌توانند از لحاظ طراحی نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کنند. هایما اس ۷ پلاس از تغییرات فیس لیفت نسخه اصلی خود در سال ۲۰۱۵ نیز بی‌بهره مانده و فقط آینه‌های جانبی آن اندکی تغییر پیدا کرده و همچنین اکنون نام +S7 نیز در عقب آن اضافه شده است. همچنین ایران خودرو باز هم از همان اگزوزهای فیک و تزئینات کم کیفیت نسخه قبلی در این خودرو نیز استفاده کرده است.

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

با وجود این که طراحی کابین هایما اس ۷ پلاس تغییرات اساسی را تجربه نکرده است، اما ایران خودرو برای آن مواردی چون سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید، تغییر نمایشگر راننده و روکش‌ها و تریم‌های جدید را در نظر گرفته است. طراحان ایران خودرو روکش‌ها با تریم نارنجی روی صندلی‌ها و رودری‌های را با پارچه و چرم مشکی رنگ با دوخت قرمز و تزئینات با رنگ پیانو بلک جایگزین کرده‌اند. ابعاد مانیتور داشبورد افزایش پیدا کرده و در پایین آن نیز یک پنل لمسی برای کنترل سیستم تهویه و سایر تنظیمات در نظر گرفته شده است.

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

هایما اس ۷ پلاس از لحاظ فنی نیز اکنون از همان پیشرانه قبلی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربگس ۶ سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این کراس اوور چینی با این پیشرانه قادر است ظرف مدت ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

این کراس اوور چینی حدود ۴۴۹۸ میلی‌متر طول، ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض، ۱۷۳۰ میلی‌متر ارتفاع و حدود ۲۶۱۹ میلی‌متر فاصله محوری دارد. ضمن این که فاصله کف هایما اس ۷ پلاس از سطح زمین حدود ۱۸۰ میلی‌متر است که چنین ابعادی آن در ردیف کراس اوورهای میان‌سایز قرار می‌دهد. همچنین وزن این خودرو ۱۵۴۵ کیلوگرم بوده و ظرفیت مخزن سوخت آن نیز ۶۱ لیتر است.

مزایا

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

هایما اس ۷ پلاس از سیستم تعلیق نرمی بهره می‌برد و نسبت به سایر رقبای چینی در جاده‌های نامناسب و ناهموار عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. پیشرانه و گیربکس این کراس اوور چینی نیز دارای هماهنگی مناسبی هستند. با وجود این که شتاب و سرعت آن در سطح ایده‌آلی قرار ندارد، اما با توجه به وزن و ابعاد می‌تواند رضایت مالکان را جلب کنند. همچنین این خودرو از تجهیزات متعددی به همراه سانروف بزرگ بهره می‌برد.

معایب

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

از معایب این کراس اوور چینی مونتاژی بازار ایران می‌توان به گارانتی فقط ۳ ساله، در صندوق عقب غیر برقی، فضای داخلی نه‌چندان وسیع، نداشتن دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، مونتاژ کم‌دقت و کیفیت پایین پلاستیک‌های داخل کابین اشاره کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو هایما اس ۷ پلاس را با قیمت قطعی ۶۷۵ میلیون تومان به صورت پیش فروش از تاریخ ۷ مهر ۱۴۰۰ به بازار عرضه کرده است. این خودرو با موعد تحویل سه ماهه به مشتریان عرضه می‌شود. گفتنی است قیمت گران‌ترین نسخه هایما اس ۷ در بازار چین حدود ۱۹ هزار و ۶۵۰ دلار است.

تجهیزات

بررسی هایما اس 7 پلاس + مشخصات، تجهیزات، مزایا و معایب

از تجهیزات هایما اس ۷ پلاس نیز می‌توان به سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS،‌ دوربین ۳۶۰ درجه، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، نمایشگر باد لاستیک (TPMS)، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، صفحه کلید لمسی ۸ اینچی، پخش فایل‌های MP5 USB، بلوتوث، میرور لینک، ۴ عدد بلندگو، ۲ عدد تیوتر، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرم‌کن دار دارای راهنما (LED)، دکمه روشن/خاموش و ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف برقی، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرم‌کن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی گرم‌کن دار، صندلی عقب تاشو دو تکه روکش صندلی با ترکیب چرم و پارچه به رنگ مشکی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (در مجموع چهار عدد) اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا