مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان لنده اتصال جاده لنده به تشان است


مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان لنده اتصال جاده لنده به تشان است

فرماندار شهرستان لنده گفت: مهمترین مطالبه مردم این شهرستان جاده تشان_لنده است.

تورج رزمجو در نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت شهرستان لنده افزود: شهرستان لنده با بیش از ۱۰۰سال قدمت و مدنیت یکی از شهرستان های تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در طی ۴۰سال گذشته خدمات خوبی از سوی نظام جمهوری اسلامی ارائه شده است که عمق محرومیت این شهرستان باعث شده تا حقوق حقه آن به درستی ادا نشود و هنوز ادارات و نهادهای لازم در آن مستقل نیستند و حتی نیروی انسانی لازم را برای ادارات مهم ندارند.

وی افزود: جاده لنده_تشان یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است که مسیر استان خوزستان به کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۱۰۰کیلومتر کمتر می کند و کریدور جنوب به مرکز کشور است.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:جاده معدن فسفات قیام با اعتبار ۶۴میلیارد تومان اعتبار اولیه برای احداث جاده دسترسی و توسعه این جاده از مهمترین مطالبات است .

وی تاکید کرد: این محور سه قطعه مهم دارد که دهدشت_تراب و تراب_لنده و لنده به تشان نیازمند حمایت ویژه هستند.

رزمجو خاطر نشان کرد: وجود مناطق گردشگری و بهترین مکان برای توسعه گیاهان داروئی و عشایری است که متاسفانه برق و جاده دسترسی مناسب و اینترنت ندارد و این درحالی است که بیش از ۱۵هزار نفر جمعیت عشایری دارد.

فرماندار شهرستان لنده گفت:جاده های روستایی شهرستان نیازمند حمایت ویژه هستند و بیش از ۵۰کیلومتر راه روستایی داریم که هنوز فاقد راه آسفالت و مناسب هستند.

وی در ادامه گفت: آب شرب شهرستان لنده شبکه قدیمی است که فرسوده است که متاسفانه روزانه شکستگی دائمی دارند و باتوجه به توسعه روز افزون جمعیت جواب گوی نیاز مردم و شهروندان نیست و در این حوزه نیز نارضایتی های زیادی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رزمجو افزود: این شهرستان در حوزه برق مشکلات اساسی دارد که قبلا خط یک مداره بود و دو مداره شد که باتوجه به کلنگ زنی ایستگاه برق« لیر»در شهر سوق روند اجرایی برق رسانی با چالش های اساسی مواجه شدیم که تنها راه برون رفت از این مشکل اتمام این پروژه است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش 27 درصدی مرگ و میر و کاهش 3 مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد