یکی از مشایخ دایرةالمعارف بزرگ اسلامی روی برخاک نهاد


یکی از مشایخ دایرةالمعارف بزرگ اسلامی روی برخاک نهاد

تهران- ایرنا- رییس مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی درگذشت دکتر آذرتاش آذرنوش عضو شورای عالی این دایره‌المعارف را تسلیت گفت و نوشت: یکی از مشایخ و اصحاب دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، بعد از سی و پنج سال همکاری مستمر و تألیف و ویرایش صدها مقاله روی برخاک نهاد و از میان ما پرکشید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در پیام کاظم موسوی بجنوردی آمده است: تاکنون مشایخ زیادی از شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به جهان باقی شتافتند و ما را از حضور پربرکت خود محروم ساختند. بزرگانی مثل ایرج افشار، شرف الدین خراسانی(شرف)، عنایت الله رضا، محمد حسن گنجی، عبدالحسین زرینکوب، عباس زریاب خوئی، احمد تفضلی، جعفر شعار، داریوش شایگان، جواد حدیدی، یحیی ذکاء، مولوی عربشاهی، خانم قمر آریان، خانم بدرالزمان قریب... که ستونی برای مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی(مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) به شمار می رفتند، از دست دادیم و چگونه با فقدانشان این بار سنگین را به سر منزل مقصود برسانیم؟

رئیس مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی در پایان افزود: از خدا تمنا دارم که بیش از این مرا و دیگر همکاران را در کوره آزمایش خود قرار ندهد.

دکتر آذرتاش آذرنوش عضو شورای عالی و مشاور عالی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی استاد برجسته، پرآوازه و چهره ماندگار ادبیات عرب امروز (پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰) در ۸۳ سالگی درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)