نوشته های کوتاه امیر علی بنی اسدی کتاب شد


نوشته های کوتاه امیر علی بنی اسدی کتاب شد

«کار دشوار آدمیزادی» مجموعه نوشته های کوتاه امیرعلی بنی اسدی است که با رویکرد روانشناسی بر اساس تجربه های زیسته نویسنده از سوی انتشارات آفتابکاران منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «کار دشوار آدمیزادی» مجموعه نوشته هایی از امیرعلی بنی‌اسدی به تازگی از سوی نشر آفتابکاران منتشر شد؛ پیش از کتاب نیز دو رمان « اسمت را می گذارم باران» و «تهران بهمن 2600» از امیر علی بنی اسدی نویسنده و استاد دانشگاه ویکتوریا در کانادا منتشر شده است.

کتاب «کار دشوار آدمیزادی» یک مجموعه ای از نوشته های کوتاه این نویسنده است که رویکرد روانشناختی دارد و در یک دوره زمانی هفت ساله نوشته شده و حاصل تجربیات زیسته نگارنده است که آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

امیرعلی بنی اسدی درباره نوشته های کوتاه این کتاب می گوید: مجموعه نوشته های «کار دشوار آدمیزادی» تجربه زیسته من است وجنبه شاعرانه ندارد، در واقع چیزهایی است که من خودم به آنها رسیدم؛ یکی از مشکلات ما این است که تجربیات مان را در اختیار یکدیگر قرار نمی دهیم شاید اگر ما تجربیات زیسته مان را در اختیار یکدیگر قرار دهیم بسیاری از اشتباهات رخ نمی داد و مشکلات جامعه هم کم می شد.

بنی اسدی در یکی از این نوشته ها که بر جلد کتاب هم آمده است می گوید: من کلمات را دوست دارم. کلمات بودند که من را با تو آشنا کردند، من را به تو رساندند، من را روبه‌روی تو نشاندند. کلمات را که از من بگیرند نه با تو حرفی برای زدن دارم نه با خود، نه از تو شکایتی دارم نه از خود. کلمات همه‌چیز من‌اند، پس وقتی بیایم، کلماتم را همراه خود می‌آوردم. زیاد هم می‌آوردم. می‌چینمشان روی میز، می‌ریزمشان در چای و قهوه، مثل آب به صورتت می‌زنمشان، مثل سرمه به چشمانت می‌کشمشان، مثل گردنبند به گردنت می‌اندازمشان، مثل بالش می‌گذارمشان زیر سرت، مثل پتو می‌کشمشان روی تنت. آن وقت جل و پلاسم را هم که بخواهم جمع کنم، اول کلماتم را جمع می‌کنم. می‌ریزمشان در چمدانم، هر آنچه در چمدان جا نشود در جیب پنهان می‌کنم، هر آنچه باقی بماند می‌سپارم به باد. وقتی می‌روم، کلمات را هم می‌برم. من با کلمات می‌آیم، با کلمات هم می‌روم.

کتاب «کار دشوار آدمیزادی» نوشته امیرعلی بنی‌اسدی در ۱۶۰ صفحه و با تیراژ ۳۰۰ نسخه به قیمت ۳۸ هزار تومان وارد بازار کتاب شد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک