موزه‌های استان اردبیل بازگشایی شد


موزه‌های استان اردبیل بازگشایی شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا موزه‌های این استان بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز شنبه در این زمینه اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان اردبیل از لحاظ شیوع بیماری کووید- ۱۹ بهبود نسبی یافته و به وضعیت زرد رسیده است، با دریافت مجوزهای لازم تمامی موزه‌ها بازگشایی شده است.

وی افزود: علاوه بر موزه‌هایی قبلی استان، تعدادی موزه جدید نیز در اردبیل راه‌اندازی شده بود که آنها نیز از امروز بازگشایی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۸ تا ۱۷ از آنها بازدید کنند.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی هفت بخش در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین شامل بخش کتیبه، سکه، اسناد خطی، سفالی لعاب‌دار، ظروف سفالین، عکس‌های تاریخی و فرش از جمله موزه‌هایی است که آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت شهروندان و گردشگران از سال ۹۸ همه موزه‌های استان اردبیل تعطیل شده و در این مدت تنها در ۲ بازه زمانی کوتاه با توجه به بهبود شدن وضعیت کرونایی بازگشایی شده بود.

در حال حاضر ۱۵ باب موزه در استان اردبیل وجود دارد که ۹ مورد از آنها زیر پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و پنج مورد هم وابسته به ارگان‌ها و نهادهای دیگر است که از این میان یک باب واقع در شهرستان مشگین‌شهر به بخش خصوصی تعلق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج