فرمانده سپاه ثارالله: رفع مشکلات در گرو حفظ وحدت ملی است


فرمانده سپاه ثارالله: رفع مشکلات در گرو حفظ وحدت ملی است

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز حفظ وحدت در کشور ما از نان و آب واجب تر است و حل مشکلات مردم در گرو وفاق و وحدت ملی است گفت: رسانه ها نباید حاشیه سازی کنند، بلکه باید اولویت کار را برای مسئولان مشخص کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر کرمان افزود: اهمیت نقش رسانه در شرایط فعلی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: جنگ امروز جنگ رسانه یا به عبارتی جنگ نرم است، شاکله اصلی امنیت روانی به رسانه و ابزار آن برمی گردد و در موضوعات راهبردی همراهی مردم از سوی رسانه ها امری ضروری است.

وی با اشاره به عملیات روانی دشمنان در جنگ بیان کرد: برانگیختگی در حوزه رسانه بسیار مهم است و نباید نقش رسانه را کوچک و نادیده بگیریم که اگر در زمان مناسب مورد استفاده قرار بگیرد، اثر خودش را می گذارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: رسانه ابزاری است که می تواند اثر خود را در همه جوانب بر مخاطب بگذارد که این اثر را حتی در صدر اسلام، دوران دفاع مقدس و دوران معاصر می توان دید.

وی گفت: هر خبری موفق نیست، بلکه خبری موفق است که در راستای راهبرد نظام و پیشبرد اهداف نظام و مردم باشد.

گام دوم انقلاب اسلامی بزرگترین سند بالادستی کشور است

وی با اشاره به کارکرد رسانه های جبهه انقلاب اسلامی گفت: نخستین کارکرد با نگاه به عمار، ابوذر و مالک اشتر، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی است و گام دوم انقلاب اسلامی بزرگترین سند بالا دستی کشور است که در آن سند همه چیز اعم از اقتصاد، سیاست، مدیرت، اخلاق تمدن سازی و غیره دیده شده که ما را به جریان اصلی ظهور وصل می کند.

سردار معروفی با بیان اینکه جهاد تبیین در حوزه های اصولی انقلاب اسلامی را نباید فراموش کنیم افزود: چرا پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ امثال بنده باید بیاییم قسم بخوریم که ما در جنگ برحق بودیم و به حق هشت سال در کوره آتش ایستادیم لذا رسانه باید تبیین این مسائل را محور قرار دهید و تبیین جهاد می خواهد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است افزود: گفتمان شهادت، مکتب حاج قاسم، انسجام وحدت و غیره باید محور گفتمان ما باشد و این جهاد است، این گفتمان در انتخابات خرداد و در کرمان اتفاق افتاد و در جبهه انقلاب با تبیین زیبا همه دست در دست یکدیگر داده و این استان ۶۰ درصد رای دادند لذا کرمان سربلند و هوشمند و پرافتخار است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما درصدد تشکیل و فعال سازی ۲ قرارگاه توانمند سازی جوانان برای مدیریت و تببین گام دوم انقلاب اسلامی در مرکز استان هستیم، زیرا با رویکرد جدید مردمی که در کشور ما حاکم می شود، نیاز به تغییر مدیریت حقیقی برای انقلاب اسلامی در همه سطوح داریم.

نیاز به مدیرانی در طراز شهید سلیمانی داریم

وی تاکید کرد: ما به مدیرانی در طراز مکتب سلیمانی نیاز داریم، البته منظور ما این نیست که مدیران باید پاسدار باشند، بلکه عقیده داریم مدیر با اندیشه شهید سلیمانی در تمام سطوح داشته باشیم.

سردار معروفی ادامه داد: اندیشه شهید سلیمانی محور شخصیت این شهید است که اندیشه، جامع الاطراف انقلاب، عاشورا، اهل بیت (ع)، اندیشه امامین انقلاب است، شهید سلیمانی مردم را ولی نعمت می دانست و خودش را سپر بلای مردم می کند و این اندیشه سلیمانی است.

وی تصریح کرد: در اندیشه شهید سلیمانی مدیر باید سخت پذیر باشد، پروتکل نداشته باشد و حلال مشکلات مردم باشد، در این اندیشه برای خدمتگزاری دنبال تشکر نباید باشد و برای او لباس نباید مهم باشد زیرا مردمی بودن اصل و پایه است.

مدیران باید تحول خواه و حلال مشکلات مردم باشند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: مکتبی، انقلابی و مردمی بودن سه ویژگی طراز مدیران مکتب حاج قاسم سلیمانی است و باید به جوان ها بگوییم که گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده شما است.

وی با اشاره به اینکه مدیر مکتبی محافظه کار نمی شود افزود: مدیر انقلابی تحول خواه باید باشد و لباس و مکان برایش مهم نیست به همین دلیل است که حضرت امام (ره) می فرمایند مردم ولی نعمتان ما هستند و باید خادم آنها باشیم و مدیران باید با صداقت، حلال مشکلات مردم باشند و کار را برای خدا انجام دهند.

سردار معروفی تصریح کرد: در استانی که بهشت معادن است و بهترین محصولات کشاورزی دارد، مدیریت تقسیم عدالت و ثروت درست نبوده چون نگاه سیاسی کردیم، فردی که چندین سال مسئول بوده می گوید زیبنده استان کرمان نیست که فقر داشته باشد، باید پرسید شما در این مدت چه می کردید؟

وی بیان کرد: ملت و کشور ما به برکت دین، ائمه (ع)، شهیدان، عاشورا اقتدار کردند، برخی کشورها و دولت ها با سقوط یک هواپیما سیستم شان فرو می ریزد، اما اصول اسلامی استحکام دارد و دشمن نمی تواند آن را شکست دهد.

مطالبات اصحاب رسانه منطقی و به حق باشد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اصحاب رسانه مطالبه گریشان عاقلانه، با مصلحت، به حق و منطقی باشد و باید تمام جوانب را برای خدمت به مردم سنجید و رسانه در این زمینه بسیار موثر است.

سردار معروفی با بیان اینکه مطالبه گری باید توسط رسانه ها صورت گیرد، اما سالم، مطالبه به حق و منطقی باشد و راه کار ارائه دهیم و سعی کنیم تمام توان را به سمت خدمت به مردم سوق دهیم.

وی بیان کرد: برانگیخته کردن همه به سوی خدمت به مردم کار رسانه است که اگر انجام ندهیم به انقلاب ضرر زده ایم.

وی تاکید کرد: ما ملتی مظلومیم اما ضعیف نیستیم و خدا را شاکریم که به برکت پیامبر و انقلاب و امامین انقلاب و شهدا و خاصه شهید سلیمانی امروز یک ملت هوشمند و بروز هستیم.

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمان امروز (چهارشنبه) با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...